Samen voor een socialer Nederland

De koek wordt in Nederland steeds oneerlijker verdeeld. Grote bedrijven en aandeelhouders maken meer winst en betalen daar steeds minder belasting over. Maar voor jou als hardwerkende Nederlander wordt het er niet makkelijker op. De werkdruk wordt hoger en hoger, de lonen blijven laag en sociale zekerheden worden steeds minder.

Daar moet een einde aan komen. Hoe? Met deze drie eisen komend we al een heel end:

• Echte banen
  • Hogere sociale standaard
  • Goed pensioen

Echte banen

De koopkracht van mensen die de economie draaiende houden neemt nu nog maar minimaal toe. Daarom eisen we 5% meer loon. Iedereen heeft recht op een echte baan met zekerheid, daarom moeten er 1 miljoen extra vaste contracten bijkomen.

Hogere sociale standaard

Het is de hoogste tijd dat alle werkenden gaan meeprofiteren van de economische groei. Iedereen die werkt, moet kunnen rondkomen van zijn of haar loon. We willen een hogere sociale standaard voor iedereen. Ook de levensstandaard van mensen die de pech hebben dat zij niet kunnen werken, moet verbeteren.

Goed pensioen

Na een leven lang werken gaan we steeds later met pensioen. Dan moet er een goed pensioen zijn voor iedereen.

Samen kunnen we dit!

Dit gaan we alleen bereiken als we het samen doen. Dat we dat kunnen, hebben we al laten zien bij het terugdraaien van loondispensatie en het niet doorgaan van de afschaffing van de dividendbelasting. Daarom lukt het ons nu weer! De aanhouder wint, niet de aandeelhouder!