Wat zijn jouw ervaringen met de Participatiewet?

Vul onze enquêtes in

Door Redactie 10 september 2019

Heb jij te maken (gehad) met de Participatiewet? Wil je ons jouw ervaringen laten weten? Hoe is de behandeling vanuit de gemeente bijvoorbeeld? Onpersoonlijk en kil of valt dat wel mee? Helpen ze je wel echt richting werk of moet je het ene na het andere zinloze traject volgen?

De Tweede Kamer gaat eind 2019 praten over aanpassingen aan de wet. De FNV wil verbeteringen in de wet realiseren en daarvoor is jouw verhaal nodig.

We willen van jou daarom weten wat goed gaat en wat er anders moet. Het invullen van de algemene enquête duurt ongeveer 10 minuten.

Vul de enquête Participatiewet in

Werk je met een uitkering, maar zonder loon?

Heb je een uitkering en ben je door de gemeente aan het werk gezet? Maar krijg je niet betaald omdat je ”ervaring of ritme" moet opdoen? Vul dan ook de vragen van onze enquête Werken zonder loon in. Jouw antwoorden helpen ons bij het bespreken van de Participatiewet in het najaar.

Vul de enquête Werken zonder loon in

Arbeidsbeperkt? Helpt de gemeente je wel of niet?

Als je een (vastgestelde) arbeidsbeperking hebt, vul dan de enquête Participatiewet - arbeidsbeperkt in. In het najaar beoordelen wij of de gemeenten mensen met een arbeidsbeperking goed op weg naar werk helpen. Of dat er juist dingen anders moeten.

Vul de enquête Participatiewet - arbeidsbeperkt in

Meepraten over de participatiewet op 2 november

Op 2 november organiseren we op het Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159 in Utrecht een bijeenkomst over alles wat ons dwars zit in de participatiewet. Hiervoor nodigen we ook leden van de Tweede Kamer uit. Wil je er ook bij zijn, mail naar uitkeringsgerechtigden@fnv.nl en we zetten je op de deelnamelijst. Er zijn ongeveer 150 plekken. Meer informatie volgt snel.