Reactie FNV verkiezingsuitslag: Geen woorden, maar daden

Persvoorlichting
Door Persvoorlichting 17 maart 2021

FNV-voorzitter Tuur Elzinga: 'In de verkiezingscampagnes zeiden veel partijen ons na: er is te veel onzeker werk, de ongelijkheid is te groot en het minimumloon is te laag. Beter laat dan nooit, want dit is allemaal het gevolg van verkeerd beleid. De partijen moeten nu daadkracht tonen door te kiezen voor oplossingen. Tijd voor actie, aan de slag!’

binnenhof

Vakbond FNV wil dat een nieuw kabinet snel aan de slag gaat met structurele oplossingen om de doorgeslagen flex tegen te gaan. Onlangs rekende de FNV nog uit dat flexwerkers de afgelopen 10 jaar 42,5 miljard aan inkomsten zijn misgelopen en de schatkist ruim 12 miljard aan loonbelasting.

De vakbond pleit voor een samenhangend pakket aan maatregelen om de positie van werkenden te versterken. Verder wil de vakbond dat de partijen hun verkiezingsbelofte nakomen en het minimumloon verhogen, met een gekoppelde stijging van de AOW en uitkeringen.

Elzinga roept Nederlanders op om samen met de FNV de politiek aan hun verkiezingsbeloftes te houden. ‘Van links tot rechts kregen we steun voor onze campagne voor de verhoging van het minimumloon, voor het aanpakken van de flexverslaving en voor onze plannen voor meer zekerheid. Deze mooie beloftes moeten nu een plek krijgen in een regeerakkoord. Daar gaan wij als vakbond bovenop zitten, en ik roep iedereen op dit samen met ons te doen.’

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.

Kijk voor meer informatie op onze cookiepagina.