Steun de ode aan de onmisbare beroepen!

Afgelopen jaar is duidelijk geworden wie er in de frontlinie staan. Zorgverleners, docenten, schoonmakers en vele anderen. Toen veel mensen thuiswerkten, gingen zij de deur uit om voor ons allen te zorgen. Dit zijn de helden van de coronacrisis, de onmisbaren. En zij verdienen respect en waardering. Vind jij dat ook? Teken dan nu de petitie!

Respect en waardering voor de mensen die het land overeind houden

De onmisbare beroepen staan in de frontlinie. Ze lopen grote risico’s en houden ons land draaiend. Zoals de zorgverleners. Zij zijn de helden van de coronacrisis. Hun werk is officieel onmisbaar, maar zo worden ze niet behandeld. De regering stelt geen cent meer beschikbaar voor meer salaris en meer personeel. De onmisbare beroepen zijn te vaak beroepen met een laag loon, een hoge werkdruk en veel onzekerheid.

Verandering is nodig en wel nu. Klappen is niet langer voldoende. De FNV organiseert – met haar rondreizende standbeeld – zoveel mogelijk steun in het land. Zo bouwen we samen aan een permanent standbeeld voor de onmisbare beroepen. Het is de hoogste tijd om de mensen die Nederland draaiend houden te waarderen, te zorgen dat ze niet weer worden vergeten en te betalen wat ze verdienen. Daar worden wij allemaal beter van!

Met heel Nederland willen wij:

• Een standbeeld voor de onmisbare beroepen;
  • Een forse loonsverhoging voor onmisbare beroepen;
  • Minder werkdruk, dus meer tijd om je werk goed te kunnen doen.

Bouw mee! Elke steunbetuiging draagt een steentje bij. Draag jouw steentje bij en teken nu de petitie.

Ja, ik steun het standbeeld voor de onmisbare beroepen en ik wil graag op de hoogte blijven.

WORD LID EN STA STERKER IN JE (WERK)SCHOENEN

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte