Steun het standbeeld voor de onmisbare beroepen!

Afgelopen jaar is duidelijk geworden wie er in de frontlinie staan. Zorgverleners, docenten, schoonmakers en vele anderen. Toen veel mensen thuiswerkten, gingen zij de deur uit om voor ons allen te zorgen. Dit zijn de helden van de coronacrisis, de onmisbaren. En zij verdienen respect en waardering. Vind jij dat ook? Teken dan nu de petitie!

Laten we beginnen bij de zorg

De onmisbare beroepen staan in de frontlinie. Ze lopen grote risico’s en houden ons land draaiend. Zoals de zorgverleners. Zij zijn de helden van de coronacrisis. Hun werk is officieel onmisbaar, maar zo worden ze niet behandeld. De regering stelt geen cent meer beschikbaar voor meer salaris en meer personeel. De onmisbare beroepen zijn té vaak beroepen met een laag loon, een hoge werkdruk en veel onzekerheid.

Verandering is nodig en wel nu. Klappen is niet langer voldoende. De FNV organiseert zoveel mogelijk steun in het hele land. We bouwen samen een standbeeld voor onmisbare beroepen. Het is de hoogste tijd om de mensen die Nederland draaiend houden te waarderen, te zorgen dat ze niet weer worden vergeten en te betalen wat ze verdienen. Daar worden wij allemaal beter van!

Met heel Nederland willen wij:

• Een standbeeld voor de onmisbare beroepen: te beginnen bij een standbeeld voor de zorg;
  • Een forse loonsverhoging voor onmisbare beroepen, een forse loonsverhoging voor de zorg;
  • Minder werkdruk; meer handen aan het bed, meer tijd voor de cliënten en patiënten in de zorg.

Bouw mee! Elke steunbetuiging draagt een steentje bij. Draag jouw steentje bij en teken nu de petitie.

Ja, ik steun het standbeeld voor de onmisbare beroepen en ik wil graag op de hoogte blijven.

WORD LID EN STA STERKER IN JE (WERK)SCHOENEN

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte