Dag van de Arbeid 2020

Geen viering op 1 mei 2020 door corona

Jij verdient een socialer Nederland. Waar iedereen gelijke kansen heeft en de welvaart eerlijk wordt verdeeld. Waar mensen belangrijker zijn dan de winsten van aandeelhouders. En waar we strijden tegen armoede en vóór een sociaal vangnet, goed onderwijs en goede betaalbare zorg.

We hadden 1 mei, de Dag van de Arbeid, al helemaal gepland. Een dag om  te praten en mee te denken over oplossingen die van ons land een socialer Nederland maken. Met een uitgebreid programma en een mars.

Viering op 1 mei gaat niet door vanwege coronavirus

Het coronavirus legt een enorme druk op ons land en we maken ons zorgen over onszelf, over familie, vrienden en collega’s. Vanwege de situatie waarin ons land nu verkeert, hebben wij besloten de viering van 1 mei dit jaar niet door te laten gaan. We vinden jouw en onze gezondheid belangrijker en we willen zeker geen bijdrage leveren aan het verder verspreiden van het virus.

In deze tijden moeten we op elkaar letten. Op het gebied van gezondheid, maar ook op het gebied van werk en inkomenszekerheid. Het is aan ons allen om de schouders eronder te zetten, maar ook om maatregelen te eisen. Voor meer zekerheid, een beter inkomen, een socialer Nederland.

Uitstel betekent geen afstel. Het gedachtengoed van 1 mei blijft ook na deze datum springlevend. We houden je op de hoogte.