Maak een statement!

Geef het nieuwste bod van de VNG een cijfer. Per 1 februari 2023 5% en per 1 april 2024 3%.

Geef hier je cijfer

Het proces tot nu toe

Op 2 november vond de derde onderhandelingsavond voor jouw cao Gemeenten/SGO 2023 plaats. Op deze pagina vind je de resultaten van deze onderhandelingsronde. De vierde onderhandelingsavond voor jouw cao Gemeenten / SGO 2023 vond plaats op 16 november. Lees daarover hier meer.

Rapport

Lees ook het rapport van de werkgroep Hybride Werken.

Resultaten enquête

In een uitgebreide enquête hebben 19.364 leden en niet-leden ons laten weten wat zij belangrijk vinden voor hun cao. Op 22 september starten de onderhandelingen voor de cao met de VNG. Bekijk hier de resultaten van de enquête.

Blijf op de hoogte

Het zijn ongekende tijden en de gemeenteambtenaar verdient een goede cao! Blijf daarom op de hoogte en volg ons op de website, Facebook, Twitter en LinkedIn.

Belangrijkste resultaten cao 2022:

• Loonsverhoging van 3,9%
  • Eenmalige uitkering van €1.200,-
  • Minimum uurloon van €14,-
  • Geen wijzigingen in de sociale zekerheid: nawettelijke WW-uitkering en het derde ziektejaar blijven
  • Invoering van verlofsparen voor iedereen, zonder verjaring
  • Thuiswerkvergoeding van €2,- netto per dag

De reactie van de VNG op het verzoek van de bonden om zo snel mogelijk met de onderhandelingen voor de cao gemeenten / sgo 2023 te starten lees je hieronder.

Wil je zeker weten dat je geen enkel nieuws mist? Check dan op Mijn FNV of jouw mailadres nog correct is. Zo niet, dan kan je dit zelf direct wijzigen.

Activiteiten en planning cao 2023

Wat kun je de komende periode verwachten? In een schema hebben wij de activiteiten voor je op rij gezet. Benieuwd wat we gaan doen?

Bekijk de planning

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao

Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Met jouw steun staan we sterker. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen of de nieuwe cao Gemeenten/SGO wordt aangenomen? Word dan nu lid.

Wist je dat je van je werkgever de helft van de contributie terug kunt krijgen? Als lid profiteer je ook nog eens van extra voordelen, zoals juridische hulp en advies, loopbaantrainingen, aantrekkelijke kortingen met je ledenpas en nog veel meer. Ben je al lid? Wijs dan ook je collega’s op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

1. Dit is een voorbeeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Wat je bespaart, is afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen.
2. In de algemene voorwaarden lees je in welke situaties je gebruik kunt maken van rechtsbijstand van de FNV. Lees de voorwaarden op fnv.nl.
3. Alle bedragen zijn gebaseerd op betaling via automatische incasso. Voor betaling per betaalverzoek geldt een toeslag van €1,- per maand.
4. Afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen.

Vul hieronder je telefoonnummer in en we vertellen je geheel vrijblijvend wat we gaan doen voor de cao van 2023 en wat een lidmaatschap van de FNV voor jou kan betekenen.

Bel me terug

Lid worden loont, ook in 2022

De cao Gemeenten/SGO heeft een looptijd tot en met 1 januari 2023. Dit betekent dat in het eerste kwartaal, de hele cyclus opnieuw opstart voor 2023. Als lid ben je er zeker van dat je door al het nieuws op de hoogte bent én mee kan stemmen bij de ledenraadplegingen.

Al lid? Maak dan een ander lid

FNV-lid Merdan wil een goede cao Gemeenten en maakt daarom collega’s lid. Want samen sta je sterker! Lees zijn verhaal en nodig net als Merdan je collega’s uit om lid te worden. Wijs ze op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

Lees zijn verhaal

Bekijk de video van de werkonderbreking in Amsterdam

Dat we het principeakkoord hebben kunnen bereiken, is dankzij de massale steun voor het statement, de online demonstratie en de werkonderbreking bij de buitendiensten. Hiermee hebben meer dan 22.000 collega’s ons versterkt in de onderhandelingen!

Vragen over de cao?

Je kunt je vragen op verschillende manieren aan ons stellen:

1. Neem contact op met jouw vakbondsbestuurder. Je vindt hier alle contactgegevens.
  2. Stuur een mail naar caogemeenten@fnv.nl.
  3. Bel met ons contactcentrum 088 - 368 0 368. Elke werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar.