Goede cao Gemeenten nu! Doe mee

Jij werkt hard om de publieke voorzieningen in Nederland draaiende te houden. Of dit nu gaat om de uitvoering van corona-steun, burgerzaken, de handhaving binnen de gemeentegrenzen of de GGD. Door de inflatie wordt alles steeds duurder, maar als het aan werkgeversorganisatie VNG ligt ga jij wel inleveren aan koopkracht! Hiermee krijg jij niet de waardering die je verdient. Wil jij een goede cao Gemeenten?

Onderteken het statement

Nu is het tijd voor actie!

Wij hebben de werkgever een laatste kans gegeven om jou de waardering te geven die je verdient. De VNG heeft een vernieuwd bod gedaan. Dit bod en de mogelijke vervolgstappen gaan we samen met onze leden bespreken. De geplande werkonderbreking op 12 oktober in de gemeente Amsterdam gaat gewoon door. De Amsterdamse gemeentelijke buitendienstmedewerkers zijn er klaar voor om hun stem te laten horen. Lees hier het persbericht over de werkonderbreking op 12 oktober.

Met het statement roepen wij de werkgever op om tegemoet te komen aan onze eisen. Heb jij of je collega nog niet getekend? Dat kan nog steeds via de button hieronder.

Onderteken het statement!

Bekijk de video van de werkonderbreking in Amsterdam

Waarom verdien jij geen goede cao?

Bijna 27.000 collega’s van jou hebben aangegeven dit de belangrijkste punten te vinden in de nieuwe cao:

1. Een fatsoenlijke loonsverhoging
  2. Behoud van sociale zekerheid
  3. Coronabonus voor ambtenaren in contact met burgers en een goede regeling voor thuiswerkers
  4. Regelingen rondom vitaliteit en duurzame inzetbaarheid voor iedereen van jong tot oud
  5. Waardering en respect

Maar dit zijn de onderwerpen waarover de bonden en de werkgever het niet eens zijn. Lees er meer over in de inzetbrief van de FNV en de werkgeversvereniging VNG. Wil je weten waarom je werkgever vindt dat jij geen goede cao verdient? Download het informatieblad.

Laat weten hoe jij erover denkt!

Maak een statement en download de Teams achtergrond en de banner voor onder je (zakelijke) e-mails. Dit kun je gebruiken om te delen met je collega's en om te laten zien dat ook jij vindt dat je meer waardering verdient.

Toolkit

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao Gemeenten

Hoe meer leden, hoe sterker jij staat. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen over de nieuwe cao Gemeenten?

Word dan nu lid!

Ben je al lid? Maak dan je collega’s lid

FNV-lid Merdan wil een goede cao Gemeenten en maakt daarom collega’s lid. Want samen sta je sterker! Lees zijn verhaal en nodig net als Merdan je collega’s uit om lid te worden.

Als lid profiteer je van allerlei voordelen, zoals juridische hulp en advies, loopbaantrainingen, aantrekkelijke kortingen met je ledenpas, hulp bij je belastingaangifte en nog veel meer. Wijs ze op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

1. Dit is een voorbeeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Wat je bespaart is afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen.
2. In de algemene voorwaarden lees je in welke situaties je gebruik kunt maken van rechtsbijstand van de FNV. Lees de voorwaarden op fnv.nl.
3. Afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen.

Vragen over de cao-onderhandelingen?

Wil je onze onderhandelaar iets laten weten of heb je vragen over de cao? Stuur een mail naar caogemeenten@fnv.nl.

Deelnemende bonden