Op naar nieuwe cao Gemeenten/SGO 2023

De eerste stappen voor de nieuwe cao 2023 zijn al gezet. In een uitgebreide enquête kun jij ons laten weten wat jij belangrijk vindt Daarnaast zal FNV Overheid vele bijeenkomsten organiseren in mei en juni. Dit worden zowel fysieke als digitale bijeenkomsten op regionaal en landelijk niveau. Zorg ervoor dat je erbij bent en neem vooral je collega’s mee!

Vul de enquête in

Belangrijkste resultaten cao 2022:

• Loonsverhoging van 3,9%
  • Eenmalige uitkering van €1.200,-
  • Minimum uurloon van €14,-
  • Geen wijzigingen in de sociale zekerheid: nawettelijke WW-uitkering en het derde ziektejaar blijven
  • Invoering van verlofsparen voor iedereen, zonder verjaring
  • Thuiswerkvergoeding van €2,- netto per dag

Hoe nu verder?

Het was een lange weg, maar de cao Gemeenten/SGO is een feit. Nu kijken we vooruit naar de cao 2023. Vorig jaar hebben de onderhandelingen te lang geduurd omdat de VNG het niet nodig vond haast te maken. Het jaar 2022 is nog jong, maar met het afgelopen traject nog vers in het achterhoofd hebben wij als bonden al bij de VNG aangegeven in juni te willen starten met de cao-onderhandelingen voor 2023. Houd daarom onze berichtgevingen goed in de gaten!

Wil je zeker weten dat je geen enkel nieuws mist? Check dan op Mijn FNV of jouw mailadres nog correct is. Zo niet, dan kan je dit zelf direct wijzigen.

Activiteiten en planning cao 2023

Wat kun je de komende periode verwachten? In een schema hebben wij de activiteiten voor je op rij gezet tot en met juni. Benieuwd wat we gaan doen?

Bekijk de planning

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao

Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Met jouw steun staan we sterker. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen of de nieuwe cao Gemeenten/SGO wordt aangenomen? Word dan nu lid.

Wist je dat je van je werkgever de helft van de contributie terug kunt krijgen? Als lid profiteer je ook nog eens van extra voordelen, zoals juridische hulp en advies, loopbaantrainingen, aantrekkelijke kortingen met je ledenpas en nog veel meer. Ben je al lid? Wijs dan ook je collega’s op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

1. Dit is een voorbeeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Wat je bespaart, is afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen.
2. In de algemene voorwaarden lees je in welke situaties je gebruik kunt maken van rechtsbijstand van de FNV. Lees de voorwaarden op fnv.nl.
3. Alle bedragen zijn gebaseerd op betaling via automatische incasso. Voor betaling per betaalverzoek geldt een toeslag van €1,- per maand.
4. Afhankelijk van je persoonlijke situatie en inkomen.

Vul hieronder je telefoonnummer in en we vertellen je geheel vrijblijvend wat we gaan doen voor de cao van 2023 en wat een lidmaatschap van de FNV voor jou kan betekenen.

Bel me terug

Lid worden loont, ook in 2022

De cao Gemeenten/SGO heeft een looptijd tot en met 1 januari 2023. Dit betekent dat in het eerste kwartaal, de hele cyclus opnieuw opstart voor 2023. Als lid ben je er zeker van dat je door al het nieuws op de hoogte bent én mee kan stemmen bij de ledenraadplegingen.

Al lid? Maak dan een ander lid

FNV-lid Merdan wil een goede cao Gemeenten en maakt daarom collega’s lid. Want samen sta je sterker! Lees zijn verhaal en nodig net als Merdan je collega’s uit om lid te worden. Wijs ze op de voordelen van het lidmaatschap en verdien een tientje!

Lees zijn verhaal

Bekijk de video van de werkonderbreking in Amsterdam

Dat we het principeakkoord hebben kunnen bereiken, is dankzij de massale steun voor het statement, de online demonstratie en de werkonderbreking bij de buitendiensten. Hiermee hebben meer dan 22.000 collega’s ons versterkt in de onderhandelingen!

Vragen over de cao?

Je kunt je vragen op verschillende manieren aan ons stellen:

1. Neem contact op met jouw vakbondsbestuurder. Je vindt hier alle contactgegevens.
  2. Stuur een mail naar caogemeenten@fnv.nl.
  3. Bel met ons contactcentrum 088 - 368 0 368. Elke werkdag van 08:30 tot 17:30 uur bereikbaar.