Onderhandelingen nieuwe cao Slagersbedrijf van start

Voorstellen werkgevers nog weinig concreet

Door Redactie 1 december 2023

Op 30 november was de eerste onderhandelingsronde voor jouw nieuwe cao Slagersbedrijf. Zowel de FNV als de werkgevers hebben hun voorstellen toegelicht. De voorstellen van de werkgevers (KNS) zijn echter tot nu toe nog te weinig concreet en moeten nog verder uitgewerkt worden. Zo is er bijvoorbeeld nog geen doordacht loonvoorstel gepresenteerd. Lees hieronder wat onze voorstellen zijn.

Slager aan het werk

Voorstellenbrieven werkgevers nog weinig concreet

Op 30 november was de eerste onderhandelingsronde voor jouw nieuwe cao Slagersbedrijf.  Zowel de FNV als de werkgevers hebben hun voorstellen toegelicht. De voorstellen van de werkgevers (KNS) zijn echter tot nu toe nog te weinig concreet. Zo is er bijvoorbeeld nog geen uitgewerkt loonvoorstel gepresenteerd.  Hun voorstellen moeten nog verder worden uitgewerkt.

Jouw wensen meegenomen

Veel medewerkers uit de industriële en ambachtelijke slagerijen hebben in september en oktober via onze cao-enquête aangegeven welke arbeidsvoorwaarden zij belangrijk vinden. We hebben veel van die input gebruikt in de voorstellenbrief, die we samen met de landelijke FNV-kaderledengroep hebben opgesteld. Tijdens de onderhandelingen gaan we ons inzetten voor zaken, die voor jou belangrijk zijn.

Onze belangrijkste cao-voorstellen in het kort:

• Loonsverhoging van 9,8 % plus 100 euro bruto per maand
  • Automatische prijscompensatie (APC) per januari 2025
  • Uitbreiding ouderenregelingen
  • Verbeteren reiskostenregeling
  • Vaste banen zijn de norm

Hoe nu verder?

Op 15 januari 2024 is de tweede onderhandelingsronde met werkgevers. Dan zullen we dieper in de inhoud duiken.  Zie ook het tijdspad naar jouw nieuwe cao.

We houden jullie via e-mail en met poortacties op de hoogte tijdens de komende onderhandelingen. Ben je FNV-lid? Controleer in Mijn FNV of jouw gegevens en e-mailvoorkeuren goed staan.

Samen voor een goede cao Slagersbedrijf

Om een goede cao af te spreken, hebben wij jouw steun nodig. Onze beste steun is als je lid wordt van de FNV. Als FNV-lid sta je sterker en heb je meer invloed op de uitkomst van de cao-onderhandelingen. Samen met jou en alle andere FNV-leden kunnen wij opkomen voor betere arbeidsvoorwaarden, zodat jij en je collega’s krijgen waar jullie recht op hebben. Als je in dienst bent van een slagersbedrijf is het lidmaatschap gratis. Het lidmaatschap wordt aan het einde van het jaar volledig door je werkgever vergoed.

Sluit je aan!

Other languages

Read the latest news!

Read our proposals for the new collective labor agreement for butchers.

Polski

Przeczytaj najnowsze wiadomości!

Przeczytaj nasze propozycje nowego układu zbiorowego pracy dla rzeźników

Rumuński

Citiți cele mai recente știri!

Citiți propunerile noastre pentru noul contract colectiv de muncă pentru măcelari