Samen voor een goede cao Slagersbedrijf!

Als FNV streven we naar fatsoenlijke en rechtvaardige lonen in een tijd van hoge inflatie en stijgende kosten voor levensonderhoud. Wij hebben een duidelijk doel: goede arbeidsvoorwaarden voor alle werknemers in de slagersbranche. Of je nu in een industrieel bedrijf werkt of bij een ambachtelijke slagerij. Jouw inzet is belangrijk om dit doel te bereiken. Laten we samenwerken om een nieuw cao mogelijk te maken. Doe je mee?

Eindbod KNS afgewezen: tijd voor acties voor goede cao Slagersbedrijf!

FNV-leden in het slagersbedrijf hebben hun stem laten horen: het eindbod van werkgeversvereniging KNS is door een ruime meerderheid van 83% afgewezen. We gaan nu met de leden in gesprek over mogelijke acties. We organiseren drie actievergaderingen en twee online bijeenkomsten. Laat je stem gelden, kom met je collega’s en stem voor acties!

Eindbod biedt geen koopkrachtcompenstatie: stem tegen het eindbod!

Werkgeversorganisatie Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) heeft negen dagen na het vijfde cao- overleg op 18 maart hun eindbod aan de vakbonden verstuurd. Dit loonbod verhoogt jullie loon met 0,5% ten opzichte van het vorige voorstel. Dit biedt echter nog steeds geen volledige koopkrachtcompensatie voor het personeel.   Het oordeel is nu aan jou en jouw collega’s die lid zijn van de FNV. Doe mee en stem voor 9 april over het eindbod.

Nog geen resultaat voor nieuwe cao Slagersbedrijf

Op 18 maart was de vijfde onderhandelingsronde voor de nieuwe cao Slagersbedrijf. Na intensief overleg met werkgeversorganisatie KNS zeiden werkgevers begin volgende week een schriftelijk eindbod te sturen. Het struikelblok blijft voornamelijk het loon en de looptijd. Veel andere verslechteringsvoorstellen van de werkgevers zijn van tafel geveegd.

Teken de petitie voor een beter loonbod!

Jij bent de ruggengraat van de Slagerssector. Door de inflatie wordt alles duurder, maar jij kennelijk niet. Als het aan de werkgever ligt, ga jij flink inleveren aan koopkracht. Dat laat je toch niet gebeuren? Het is tijd dat werkgevers in jou investeren. Laat je stem horen en steun onze eisen! Meedoen kan tot en met 15 maart - 12.00 uur.

Vierde overleg cao Slagers, stappen gezet maar nog ver uit elkaar

Op 27 februari hebben we weer intensief onderhandeld om te komen tot een nieuwe cao Slagersbedrijf voor de medewerkers. Hoewel er stappen zijn gezet, liggen de eisen van de vakbonden en werkgeversvereniging KNS over een aantal belangrijke punten nog ver uit elkaar. Lees wat we besproken hebben.

Na derde onderhandelingsronde nog geen stap verder

Op 6 februari was de derde onderhandelingsronde met de werkgeversorganisatie KNS over een nieuwe cao voor de werknemers in het slagersbedrijf. Na het overleg bleek dat de verschillen tussen onze eisen en die van de werkgevers nog heel groot zijn.

Werkgevers en bonden nog mijlenver uit elkaar

Tijdens de tweede onderhandelingsronde over een nieuwe cao Slagersbedrijf hebben werkgevers een loonvoorstel gedaan. Zij lijken werknemers vooral als kostenpost te zien. Op 6 februari praten we voor de derde keer over een fatsoenlijke loonsverhoging en andere belangrijke onderwerpen. Hopelijk zetten we dan stappen dichter naar elkaar toe.

Onderhandelingen nieuwe cao Slagersbedrijf van start!

Op 30 november was de eerste onderhandelingsronde voor jouw nieuwe cao Slagersbedrijf. Wij hebben onze voorstellenbrief toegelicht, die we op 24 november aan de werkgevers (KNS) hadden toegestuurd. In de brief staan onze eisen voor jouw nieuwe cao. Ook de werkgevers hebben hun voorstellen toegelicht. Benieuwd hoe de eerste ronde ging?

De weg naar een nieuwe cao

Een cao komt niet zomaar tot stand, daar gaat een lang traject aan vooraf. Welke stappen zetten we, met wie en op welk moment?

Kijk waar we nu zijn

Kijk waar we nu zijn

Contact

Heb je vragen en of opmerkingen over het cao-traject Slagersbedrijf? Neem dan contact op met jouw FNV bestuurders Ilja Philippen-Nijssen of Cem Lacin.

Mail Ilja of Cem

Mail Ilja of Cem
Nodig een collega uit om lid te worden en verdien een tientje

Ben jij al lid? Maak je collega's lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen van het lidmaatschap. En weet je hoe belangrijk het is om lid te zijn voor een goede cao. Wil je bijdragen aan een grotere, sterkere FNV en een beter cao Slagersbedrijf? Nodig dan collega’s uit ook lid te worden. Als dank ontvang jij 10 euro van ons!

Ik nodig een collega uit

Ik nodig een collega uit

Werk je in de slagersbranche? Profiteer jaarlijks van GRATIS lidmaatschap bij de FNV

Goed nieuws! Dankzij een speciale regeling in de huidige cao Slagersbedrijf, betaalt jouw werkgever jaarlijks jouw contributie als je lid wordt van de FNV. Wil je dat? Dan hoef je maar twee documenten aan je werkgever te geven:

1. een verzoek om de betaalde vakbondscontributie te declareren
  2. een jaaropgave van de aan FNV betaalde contributie.

En via je salaris krijg je je betaalde vakbondscontributie dan terug. De jaaropgave vind je ieder najaar in jouw Mijn FNV-account. Let op: deze regeling geldt alleen voor vaste krachten.

Nieuws cao traject Slagersbedrijf

Sluit je aan bij je collega's en word lid

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte
  • Een goede cao Slagersbedrijf.
  • Persoonlijk advies over werk en loopbaan
  • Korting met je ledenpas