Mondiaal FNV werkt met lokale en internationale vakbonden en andere partners aan een eerlijke kledingindustrie.

De belangrijkste punten in ons werk zijn:

• De rechten van werkende mensen om voor zichzelf op te komen - werknemers, farbriekseigenaren, overheid en kledingmerken profiteren allemaal van constructieve gesprekken en betere arbeidsverhoudingen. Maar dit kan alleen als vakbondsrechten gerespecteerd worden.
  • Het komen tot een leefbaar loon voor de mensen die onze kleding maken.
  • De meerderheid van de fabrieksarbeiders is vrouw - wij werken met hen aan een gelijke positie op de werkvloer en tegen discriminatie in bredere zin.

We hebben projecten in EthiopiĆ«, Bangladesh, Myanmar, IndonesiĆ« en India als onderdeel van ons strategisch partnerschap met Fair Wear Foundation, CNV Internationaal en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Van 2021 tot 2025 werken we in de opvolger van dit programma (STITCH) daarnaast ook met het Britse Ethical Trading Initiative (ETI), Cividep uit India en CDI uit Vietnam.

Tijdlijn voor deze actie