Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig.
Daarnaast maken we gebruik van tracking cookies om de website persoonlijker te maken en op jouw voorkeuren af te stemmen. Geef hieronder jouw toestemming. Je instellingen kun je altijd weer wijzigen op de pagina over Cookies.

:

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

Pop Up voor  #PEOPLEFRIENDLYFASHION

Redactie
Door Redactie 14 november 2019

Black Friday is weer in aantocht, vrijdag 29 november. Fair Wear Foundation, CNV Internationaal en Mondiaal FNV grijpen deze gelegenheid aan om op 28 en 29 november de People Friendly Fashion Pop Up te openen. Kom langs. 

Logo People Friendly Fashion

Op Het Plein in Den Haag, staat er deze twee dagen een tijdelijke locatie waar iedereen op een bijzondere manier alles te weten kan komen over Fair Fashion. In deze grote glazen container leer je meer over hoe jij kunt bijdragen aan een eerlijkere wereld voor de mensen die onze kleding maken. 

Maak kennis met Fair Fashion

Neem zelf plaats achter de naaimachine in de pop-up, ontdek de Fair Wear kledingmerken zoals Claudia Sträter, Katharine Hamnett en Kings of Indigo, spreek met de mensen achter de merken en doe een belofte voor #peoplefriendlyfashion. Ook kun je via een VR-bril kennismaken met een kledingmaakster in Bangladesh, leren upcyclen met outdoormerk Vaude en een ‘3 maanden - 33 kledingstukken’ uitdaging aangaan met King Louie. Hou hiervoor de Facebookpagina van het event in de gaten. 

Partnerschap pleit voor een nieuw normaal

De Fair Wear Foundation, Mondiaal FNV en CNV Internationaal werken samen aan betere arbeidsomstandigheden voor de mensen die onze kleding maken. Wij verbinden de makers van onze kleding met eigenaren van fabrieken, politici, vakbonden, mensen die werken voor kledingmerken. Dit partnerschap werkt oplossingsgericht aan duurzame verbetering. Dit doen we al sinds 2016 in gezamenlijk verband, en onze ambitie is om in de komende jaren de textielsector te blijven pleiten voor een betere, sociale standaard, een nieuw normaal: #peoplefriendlyfashion.