2020: ben jij voorbereid op de Normalisering van jouw rechtspositie?

In 2020 is het zover. Ben jij als ambtenaar goed voorbereid op de Normalisering van jouw rechtspositie? Door de nieuwe Wet Normalisering Rechtspositie Ambtenaren (WNRA) wijzigt de rechtspositie van vrijwel alle ambtenaren. Of je nou werkzaam bent bij Rijksdiensten, Gemeenten, Provincies, Waterschappen, Onderwijs- en Onderzoeksinstellingen of begeleidende functie in de Sociale Werkvoorziening.

Deel jouw ervaringen

Deel jouw ervaringen of zorgen over de gevolgen van de WNRA met ons en andere leden zodat we van elkaar kunnen leren en goed voorbereid zijn op de veranderingen in jouw positie als werknemer.

Tijdens de bijeenkomsten die we de afgelopen periode organiseerden, bleek dat er veel vragen waren rondom de normalisering. De vragen die het meest langskwamen hebben we verzameld en beantwoord.

Blijf op de hoogte

FNV Overheid blijft met de werkgevers en de minister in gesprek over de gevolgen van de nieuwe wet en blijft aandacht vragen voor de gevolgen van deze wijzigingen voor de medewerkers. Op deze pagina houden we jullie op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen en de voortgang van dit ingewikkelde proces. Blijf ons daarom volgen en kijk wat je zelf kan doen!

Voor meer informatie kun je een van onze campagneteamleden mailen via normalisering@fnv.nl.

Gevolgen Georganiseerd Overleg

De invoering van de Wnra heeft gevolgen voor het Georganiseerd Overleg (GO). Om je hier goed op voor te bereiden, organiseert FNV Overheid een 1-daagse-bijscholing.

Campagneteam begeleiding WNRA

De invoering van de WNRA heeft voor alle beroepsgroepen verschillende gevolgen. Op dit moment kunnen we nog niet voorspellen welke dit zijn. Daarom heeft de sector overheid in nauwe samenwerking met de werkorganisatie een campagneteam in het leven geroepen. Het team gaat aan de slag om de uitvoering te begeleiden, en de gevolgen voor de medewerkers zoveel mogelijk te beperken. Dit doen we aan de hand van 5 focuspunten.

Gevolgen na 2020

Bekijk de filmpjes over de gevolgens na 2020.