Onderwijs & corona

Veelgestelde vragen en antwoorden

Moet je uren inhalen als je niet kunt werken vanwege het coronavirus? Of moet je verplicht aanwezig zijn op school? Deze vragen kunnen je nu bezighouden. Speciaal voor werknemers in het Primair en Voortgezet onderwijs heeft de Aob een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet.

Vragen voor onderwijspersoneel

Zo heeft de Aob antwoord op specifieke onderwijsvragen als 'Wat gebeurt er met de schoolexamens?' of 'Kan ik verplicht worden online les te geven?'. Bekijk de antwoorden op vragen die specifiek in het onderwijs spelen.

Werk je op een universiteit of hogeschool? Kijk dan hier voor meer informatie

Vragen voor alle werknemers

Uiteraard zijn er ook heel veel vragen die niet alleen voor het onderwijs gelden, maar voor iedereen die werkt. Zoals 'Kan mijn werkgever mij verplichten vakantieuren op te nemen?' of 'Is besmettingsgevaar groter op een flexplek?'. Bekijk onze antwoorden op veelgestelde vragen over werken en corona of ga naar de site van Rijksoverheid.nl

Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Of ben je FNV-lid en heb je een vraag over jouw specifieke situatie? Neem dan contact op met het Contactcenter. Let op: door grote drukte zijn er langere wachttijden. Bedankt voor je begrip.

Vul ook de vragenlijst werken in het onderwijs tijdens corona in. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat je nu én na de crisis zo goed mogelijk je werk kunt doen.