Jij verdient een goed pensioen

Kom in actie op 29 mei!

Heel Nederland verdient een goed pensioen. Doe mee!

Kom samen met ons op 29 mei in actie voor een goed pensioen. Want iedereen hoort op tijd te kunnen stoppen met werken. En zonder financiële zorgen van die oude dag te kunnen genieten.

Doe jij mee? Meld je nu aan!

Onze eisen

Wat is nodig voor een goed pensioen? Dat hebben we voor je samengevat in 3 punten. Klik op het plus-teken voor een uitgebreidere uitleg.

Wij willen dat de (AOW-)leeftijd waarop je kunt stoppen met werken voorlopig blijft staan op 66 jaar. Bevriezen noemen we dat. Want niet iedereen kan in goede gezondheid die steeds hoger wordende AOW-leeftijd halen. En de boete die je werkgever moet betalen als jij eerder dan je 66e wilt stoppen met werken? Weg ermee!

Als de prijzen van bijvoorbeeld de boodschappen stijgen, is het wel zo fijn als je pensioen ook hoger wordt. Zo kun je die boodschappen gewoon blijven betalen. Dat heet indexeren. Wij willen dat de pensioenen worden geïndexeerd voor iedereen: zowel voor mensen die nu met pensioen zijn als voor mensen die nu pensioen opbouwen voor later.

Als je werkt, moet je een goed pensioen op kunnen bouwen. Dat geldt voor iedereen. Het doet er niet toe of je een vast contract hebt of bijvoorbeeld zzp’er, zelfstandige of uitzendkracht bent. Want werk is werk.

Waar voer jij actie?

Op 29 mei voeren we in heel Nederland actie voor een goed pensioen. Een overzicht van die acties, verdeeld per regio, vind je op deze pagina.

Meld je aan voor een actie bij jou in de buurt!

Wat kun je verder doen?

Samen knokken we voor een goed pensioen. Hoe meer mensen meedoen, hoe beter. Help jij mee? Op deze pagina vind je promotiemateriaal en de contactgegevens van onze actiecomités.

Persoonlijke verhalen

Wie kunnen beter vertellen over het belang van een goed pensioen, dan de mensen waar het om gaat? Hun persoonlijke verhalen lees je hier.

Bereken jouw pensioenleeftijd

Let op: Ben je geboren na 1989? De berekeningen op de website van de SVB stoppen bij een verwachte AOW-leeftijd van 71 jaar en 3 maanden. De verwachting is wel dat mensen steeds ouder worden, en dat daarmee dus de AOW-leeftijd (flink) zal toenemen.