Teken de petitie voor een beter loonbod Slagers

Meedoen kan tot en met 15 maart

Door Redactie 4 maart 2024

Jij bent de ruggengraat van de Slagerssector. Door de inflatie wordt alles duurder, maar jij kennelijk niet. Als het aan de werkgever ligt, ga jij flink inleveren aan koopkracht. Dat laat je toch niet gebeuren? Het is tijd dat werkgevers in jou investeren. Werk jij in de Slagerssector? Laat je stem horen en steun onze eisen! Teken nu de petitie, zodat jij en je collega’s een beter cao-loonbod krijgen en de waardering die jullie verdienen!

Teken de petitie voor een beter loonbod cao Slagersbedrijf

Wil jij ook:

• Meer loon: onze cao-inzet is 11 % loonsverhoging. Dit is een stuk hoger dan het laatste loonbod van de werkgevers van slechts 5,5%.
  • Verbetering van de reiskostenvergoeding: we willen de vergoeding verhogen en jouw eigen bijdrager verlagen. En voor werknemers die ervoor kiezen verder van hun werk te gaat wonen willen we  ook een reiskostenvergoeding.
  • Uitbreiding van de regeling voor oudere werknemers: voor oudere werknemers willen we de bestaande regeling van 80% werken, 90% salaris en 100% pensioenopbouw uitbreiden naar een regeling van 80 % werken, 95 % salaris en 100 % pensioenopbouw. De leeftijd voor deze regeling willen we handhaven op 60 jaar.

Teken de petitie

Deel deze petitie met collega’s!

Hoe meer collega’s de petitie ondertekenen, des te krachtiger jullie signaal richting werkgevers! Ook als je (nog) geen lid bent van een vakbond, kun je meedoen tot en met 15 maart - 12.00 uur.

Hoe verder?

Werkgevers hebben iets meer tijd nodig voor intern beraad en overleg. Op 18 maart praten we verder en streven dan om tot een cao te komen. In de tussentijd zitten we natuurlijk niet stil en zullen we met onze leden in gesprek blijven. We houden onze leden via mailingen op de hoogte. Heb je nog geen mail ontvangen? Controleer dan in Mijn FNV of jouw gegevens e-mailvoorkeuren goed staan.

Nodig je collega uit

Een goede cao komt er niet vanzelf. Wij hebben jou hierbij nodig. Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. Het is belangrijk dat meer mensen bij Slagersbedrijven lid worden. Alleen op die manier versterken we onze positie in de onderhandelingen. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje.

Ben je nog geen lid, word dat dan nu!

Contact

Wil je weten hoe de onderhandelingen verder zijn verlopen? Zoek een kaderlid op de werkvloer op en stel je vragen. Of mail Ilja Philippen, FNV bestuurder Voedingsindustrie.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.