Vragen over vrijwilligerswerk?

Neem contact op met de vrijwilligersconsulent

Ben je op zoek naar vrijwilligerswerk, maar weet je niet wat? Heb je een probleem met de organisatie waarvoor jij vrijwilligerswerk doet? Of wil je advies over onkostenvergoeding voor je vrijwilligerswerk. Neem dan contact op met de vrijwilligersconsulent.

2 senioren die op een tractor vrijwilligerswerk doen

Vrijwilligerswerk moet bij je passen

Als vrijwilliger lever je een mooie bijdrage aan de maatschappij. Je steekt er tijd en energie in, maar het levert je ook veel op. Het is dan ook belangrijk dat je vrijwilligerswerk doet dat je leuk vindt en bij je past. Veel organisaties staan te springen om vrijwilligers. Je kunt aan de slag voor jongeren, ouderen, in de natuur of in de culturele sector. Je kunt enkele uren per maand of dagelijks aan de slag. Kortom: Er is genoeg te doen.

Weet je niet wat je moet kiezen?

Neem dan contact op met een vrijwilligersconsulent van de FNV. Tijdens een gesprek vertel je wat jouw interesses zijn. Aan welk vrijwilligerswerk denk je? De vrijwilligersconsulent kent de weg in jouw regio én de valkuilen. De vrijwilligersconsultent helpt je om een keuze te maken.

Problemen bij jouw vrijwilligerswerk?

Doe je al vrijwilligerswerk? Heb je een probleem of wil je advies? Bijvoorbeeld over verzekeringen, een onkostenvergoeding of over een conflict in de vrijwilligersorganisatie? Wil je stoppen, maar vind je dat lastig? Ook dan is het prettig dat je onafhankelijk advies krijgt. Ook daarvoor kan je bij de vrijwilligersconsulent terecht.

Maak een afspraak

Op verschillende plekken in Nederland vind je vrijwilligersconsulenten. Een gesprek met een vrijwilligersconsulent is vertrouwelijk en gratis voor leden.

Stuur een e-mail