Koppel je pensioenfonds(en) aan je profiel in Mijn FNV

Nederland krijgt een nieuw pensioenstelsel. De overstap naar een nieuwe pensioenregeling raakt straks iedereen: mensen die werken, gepensioneerden en ontvangers van een nabestaandenpensioen.

Pensioenfonds koppelen

De mening van FNV-leden is belangrijk

Een verandering van de pensioenregeling is een zaak van werkgevers en vakbonden. Net als bij een cao, is de mening van de leden voor de FNV doorslaggevend bij het maken van afspraken met werkgevers. De FNV vindt het belangrijk dat alle leden de gelegenheid krijgen om mee te beslissen over afspraken die onze onderhandelaars over de nieuwe pensioenregeling gaan maken.

Om iedereen goed te kunnen informeren en te kunnen uitnodigen om hun mening te geven is het noodzakelijk dat in de ledenadministratie staat aangegeven bij welk pensioenfonds de leden zijn aangesloten. Van veel gepensioneerde FNV-leden is dat niet bekend. Wij nodigen je uit, om in je Mijn FNV profiel aan te geven bij welk pensioenfonds je bent aangesloten. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe je dat kunt doen. Lees daarom vooral verder!

Hoe koppel je jouw pensioenfonds(en) aan je profiel?

Je kan het pensioenfonds, met een maximum van vijf, wat bij jou ‘behoort’ koppelen aan je profiel. Dat doe je in Mijn FNV.

Via de Mijn FNV-omgeving log je in en kom je op de startpagina.

1. Klik op ‘mijn profiel’ in het linker rijtje naar je profielprofielpagina met al je persoonlijke gegevens

2. Scrol tot je het blokje ‘pensioengegevens’ ziet. De gegevens die daar staan, kun je aanpassen, door op het blokje ‘aanpassen’ te klikken.

3. Je komt dan op een volgende pagina. Door op het menu te klikken, kan je zoeken naar het pensioenfonds wat bij jouw situatie behoort. Dat kan tot maximaal 5x.

*Tip: check jouw pensioenfonds in mijnpensioenoverzicht.nl. Daar zie je ook welke afkorting bij jouw pensioenfonds gangbaar is. Wellicht zie je jouw pensioenfonds niet staan bij de keuzemogelijkheden, Je kan dan kiezen voor: ‘ik kan mijn pensioenfonds niet vinden’. Vul daarin de naam van jouw pensioenfonds.  Je ontvangt op termijn bericht of het alsnog gelukt is.

Heb je alles ingevuld? Klik dan op verzenden en jouw gegevens zijn vastgelegd. Je kan dit altijd wijzigen wanneer het jou uitkomt.

Maak het jezelf makkelijk door een Mijn FNV-account aan te maken. FNV communiceert veel digitaal, ook veel raadplegingen of stemmingen vinden digitaal plaats. Je kan hier ook je correspondentie voorkeuren aangeven en in het najaar je jaaropgave vakbondscontributie downloaden. En natuurlijk kan je je persoonlijke gegevens aanpassen.

Volg onderstaande stappen om jouw Mijn FNV-account aan te maken:

1. Ga naar de Mijn FNV-omgeving en klik op ‘Nu registreren’.

2. Vul je mailadres in en verstuur een verificatiecode naar jouw mailadres.

3. Vul de verificatiecode in die je in de mail hebt ontvangen en maak een wachtwoord aan.

4. Koppel je Mijn FNV-account aan je FNV-lidmaatschap. Zo herkent het systeem wie je bent.

5. Volg daarna de stappen zoals hierboven beschreven bij ‘Heb je al een Mijn FNV account?’ om je pensioenfonds(en) te koppelen.

Hulp nodig bij het aanmaken van jouw Mijn FNV-account? Klik hier voor de antwoorden op de meest gestelde vragen en om de instructievideo te bekijken.

Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!

Contact opnemen

Contact opnemen met ons kan op twee manieren:

Bezoek een van onze lokale vakbondshuizen

FNV heeft door het hele land vakbondshuizen. Kijk hieronder per provincie waar er lokale vakbondshuizen en spreekuurlocaties zijn. Actieve FNV-leden helpen je graag bij je aanmelding en invullen van de gegevens.

Neem je lidmaatschapsnummer mee. Je kan onderstaand zien waar er een FNV locatie in jouw buurt is en wanneer je daar terecht kunt.

FNV in jouw regio

Je kunt ons ook bellen via 088 368 0 368

We zijn elke werkdag bereikbaar van 08.30 tot 17.30 uur. Houd je lidmaatschapsnummer bij de hand.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.