Financieel advies voor senioren

De adviseur Sociale Voorzieningen van de FNV kan inzicht en advies geven bij het rondkomen met een kleiner budget of onvoorziene hogere kosten. De adviseur bekijkt op basis van verstrekte financiële gegevens welke financiële aanspraken er extra mogelijk zijn, zoals toeslagen of gemeentelijke voorzieningen.

De adviseur Sociale Voorzieningen van de FNV

De adviseur biedt zelf geen ondersteuning bij het op orde krijgen van het huishoudboekje. Wel zal de adviseur je doorgeleiden naar Startpunt Geldzaken van de Stichting Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud).

Voor een eerste gebruik van het online Startpunt Geldzaken kan de adviseur je eenmalig ondersteunen. Dat is doorgaans telefonisch, maar kan, indien daar aanleiding toe is, ook eenmalig middels een afspraak met jou als lid van FNV Senioren op een vakbondshuis of spreekuurlocatie plaatsvinden.

De adviseur kan niet worden ingezet bij het oplossen van schuldenproblematiek (schuldsanering). Daarvoor kun je terecht bij jouw gemeente.

Inkomensgrens

Om gebruik te kunnen maken van de adviseur Sociale Voorzieningen geldt een inkomensgrens. Zie de website Advies bij geldzorgen voor de inkomensgrens. Wanneer je klikt op 'een eerste berekening van je recht op gemeentelijke regelingen en toeslagen', zie je de actuele bedragen.