Ledenraadpleging over verbeterd onderhandelingsresultaat cao NS

Breng uiterlijk 18 april je stem uit

Door Redactie 4 april 2024

Op 29 maart 2024 bereikten we een nieuw verbeterd resultaat voor een nieuwe cao NS. De FNV Spoor cao-commissie roept jou op om je stem uit te brengen over het verbeterde cao-onderhandelingsresultaat bij NS.

Ledenraadpleging over verbeterd onderhandelingsresultaat cao NS

Wat zijn de verschillen tussen het oude en nieuwe resultaat?

Het nieuwe onderhandelingsresultaat bevat een aantal belangrijke verbeteringen ten opzichte van het onderhandelingsresultaat van 9 januari. Helaas zijn er ook enkele versoberingen ten opzichte van het resultaat van 9 januari. Zo gaat de verbeterde reiskostenvergoeding op 1 juli 2024 in (dat was in het oude resultaat 1 april) en is de verhoging voor de maandgarantie TVI (van 95,5% naar 97%) komen te vervallen. De terughaalgrens vervalt wel.

Op deze pagina vind je het overzicht van alle verschillen tussen het oude en nieuwe resultaat. Ook tref je daar de bijgewerkte loontabellen aan, zowel in euro’s als in procenten.

V&S

Wij hebben tot diep in de nacht van 28 op 29 maart geknokt voor verbeteringen voor V&S. Helaas zijn wij daarin niet geslaagd. Wel zijn de voorwaarden voor de retentiebonus wat milder geworden, maar dat geldt voor iedereen.

Zware beroepen

Wij zijn blij dat we een goede afspraak over zware beroepen hebben kunnen maken. Er komt nu een eerlijke methode om vast te stellen welke functies zwaar zijn. Lees hier meer uitleg over de zware beroepen regeling en waarom we binnenkort hier toch nog voor in actie moeten komen.

Ledenraadpleging

Jij als lid van FNV Spoor mag over het onderhandelingsresultaat stemmen. Dat kan tot en met donderdag 18 april. Klik op onderstaande stembutton voor toegang tot het stemformulier.

Je hebt op het stemformulier drie opties:

• Ik stem voor het bereikte onderhandelingsresultaat
  • Ik stem tegen het bereikte onderhandelingsresultaat
  • Ik onthoud me van stemming

Stem over het onderhandelingsresultaat

Ben je nog geen lid van FNV Spoor, maar wil je wel stemmen? Als je direct lid wordt, ontvang je een mail met jouw lidnummer. Daarmee kan jij ook jouw stem uitbrengen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.