FNV Spoor cao-enquête massaal ingevuld

FNV Spoor gaat ook bij NS voor APC

Door Redactie 27 september 2023

De uitslag van de enquête onder leden en het personeel is bekend. 90% van de mensen die de enquête heeft ingevuld vindt dat er een automatische prijscompensatie moet komen bij NS en is daar ook bereid voor actie te voeren. Daarnaast vinden ze het belangrijk dat de opgelopen achterstand met betrekking tot de gestegen prijzen gecompenseerd wordt.

FNV Spoor cao-enquête massaal ingevuld

Betrokkenheid enorm

De afgelopen maanden heeft FNV Spoor een enquête gehouden onder zijn leden en het personeel van NS. Duizenden NS’ers, zowel FNV Spoor leden, ongeorganiseerden als leden van andere vakbonden, hebben de FNV Spoor cao-enquête ingevuld. Hieruit blijkt dat de betrokkenheid van de NS-medewerker enorm is.

Duidelijk signaal

Naast de andere onderwerpen is het signaal op inkomen het duidelijkst. De prijzen voor nu, het verleden en de toekomst moeten gerepareerd worden. Automatische prijscompensatie (APC) moet er komen, niemand werkt namelijk om er armer van te worden.

Voorstellenbrief

Uiteraard zijn er ook op andere onderwerpen belangrijke wensen. Deze zullen terugkomen in onze voorstellenbrief die op basis van de uitkomsten van de enquête door onze cao-commissie wordt opgesteld. Rond de eerste onderhandelingsdag op dinsdag 10 oktober sturen we onze definitieve voorstellenbrief naar NS en delen we deze met onze leden.

Volg het nieuws

Kijk ook op fnv.nl/caons waarop wij al het nieuws over de cao plaatsen. Daar kan je nu de onderhandelingsdata vinden en welke NS FNV Spoor kaderleden samen onze cao-commissie vormen.

Samen staan we sterk(er), word lid van de FNV

Jij en je collega’s verdienen beter! Om met werkgevers meer loon af te kunnen spreken, hebben we een sterkere vakbond nodig. Met meer leden staan we namelijk sterker tijdens de onderhandelingen. Wil jij een hoger loon, zodat je alles kunt blijven betalen? Help mee en word lid van de FNV. Ben je al lid? Maak dan een ander lid en verdien 10 euro.

Check Mijn FNV

We houden je via de mail op de hoogte van de ontwikkelingen. Ben je lid, maar heb je nog geen mail ontvangen? Controleer dan jouw gegevens in Mijn FNV.