Update vijfde onderhandelingsronde Organon

Toenaderingen zijn nog niet genoeg om koopkracht te verbeteren

Door Redactie 30 september 2022

Op 27 september was de vijfde onderhandelingsronde van FNV Procesindustrie en werkgever voor de nieuwe cao Organon. De werkgever heeft meer loon geboden dan de oorspronkelijke 3,5%. Daarnaast was er voor het eerst sprake van een RVU-regeling, maar beide toenaderingen zijn nog niet voldoende om koopkrachtverlies voor alle Organon medewerkers te accepteren. Op 4 oktober bespreken we een laatste formele reactie aan jullie werkgever.

Update vijfde onderhandelingsronde Organon

Terugblik ledenbijeenkomst 23 september

We kijken terug op een drukbezochte, plezierige vakbondsbijeenkomst van afgelopen vrijdag 23 september. De kantine zat vol met collega’s die met FNV en VHP2 hun inbreng wilden delen voor de cao-onderhandelingen.Ter spraken kwamen onderwerpen als koopkrachtbehoud, een einde aan de merit matrix en de AIP.

4 oktober reactie formuleren

Op 4 oktober gaat FNV Procesindustrie en de VHP2-collega met de kaderleden bespreken wat onze laatste formele reactie aan Organon zal zijn en wat als er daarna ook nog geen overeenstemming met de werkgever is bereikt.

De stellingsname onder onze leden tijdens de ledenbijeenkomst was helder: we werken aan zo veel mogelijk koopkrachtbehoud. We zijn daar echter nog lang niet!

Check jouw gegevens in MijnFNV

We houden onze leden via e-mail op de hoogte. Heb je nog geen bericht ontvangen? Check dan of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen staan we sterk

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. Het zou helpen als ook jouw collega's die nog geen lid zijn, alsnog lid worden en zo aan Organon laten weten dat een nieuwe cao geen versobering moet opleveren. Ga het gesprek aan met je collega’s over het belang van de vakbond, maak ze lid en verdien een tientje. Met veel leden staan we sterker.

Nodig je collega uit

Vragen of opmerkingen?

Als je vragen of opmerkingen hebt, dan kan je altijd terecht bij Paul Smink, bestuurder FNV Voedingsindustrie of spreek kaderleden Peter van der Wilk of Henk van Amstel aan.

Meer informatie over het cao-traject Organon

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.