Doe mee voor een goede cao Organon!

De FNV wil voor alle werknemers bij Organon goede arbeidsvoorwaarden. Dat kan alleen door met de werkgever een goede cao af te spreken. Organon wil modernisering van de huidige cao. Dat vinden we prima, als ze daarbij ook kijken naar wat de werknemers belangrijk vinden. Jij verdient een cao, die jouw belangen voorop stelt. Die komt er niet zonder jouw hulp? Dus doe je mee?

Medewerkers Organon wijzen eindbod af

Na de twee ledenvergaderingen op 27 oktober hebben de werknemers van Organon unaniem het matige eindbod van de werkgever afgewezen. De directie is teleurgesteld, maar vond het ook geen verrassing. Organon zal nog op de afwijzing reageren en hopelijk komt daarin nog een passend bod. Als dat bod niet komt of weer te laag is, dan kunnen we de druk opvoeren.

Actietraject

Met de vrijwilligers die zich aangemeld hebben, gaan we overleggen wat we passend vinden in een actietraject. Wil jij ook meedenken? Meld je dan vooral aan door een mail te sturen naar Paul Smink, onderhandelaar van het cao-traject.

We hopen dat we nu vaart gaan maken en dat we op korte termijn een bod krijgen waar we wel uit kunnen komen.

Moderniseren mag, versoberen niet!

FNV-Organon-vlog

Op 27 juni zijn we gestart met de onderhandelingen voor een nieuwe cao Organon. Gedurende het gehele cao-traject geven we op deze pagina korte updates in de FNV-Organon-vlog: hoe zijn de onderhandelingen gelopen, wat is de sfeer, welke punten zijn besproken? Op deze manier ben je snel bijgepraat. Houd dus deze pagina in de gaten voor de laatste ontwikkelingen over jouw nieuwe cao.

Ga naar de vlogs

Ga naar de vlogs

Cao-voorstellen voor de nieuwe cao Organon

Inzet van de gesprekken met jouw werkgever zijn de arbeidsvoorwaarden in de cao. Hieronder de belangrijkste cao-punten op een rij:

• Koopkrachtbehoud: voor 2022 willen we vanwege de inflatie 1.200 euro per fulltime medewerker er bij en in 2023 willen we de merit matrix afgeschaft hebben en koopkrachtbehoud.
  • Zwaar werk-regeling, zodat werknemers die zwaar werk hebben verricht drie jaar eerder met pensioen mogen. Verder willen we de generatiepactregeling eindelijk op de agenda hebben.
  • Voorstellen voor betaald ouderschapsverlof, geboorteverlof en meer mogelijkheid voor medewerkers om zelf te beslissen over de opname van vrije dagen.
  • Eerlijke arbeidsvoorwaarden: zaken als omkleden voor het werk is arbeidstijd, geen eigen tijd. En medewerkers in vijfploegendienst moeten geen verlofuren op hoeven nemen om hun rooster te kunnen draaien. Dat is een oneerlijke inbreuk op vakantietijd.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws over het cao-traject Organon? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Doe mee, word lid en beslis mee over de cao Organon

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte