Eerste onderhandelingsronde voor cao Organon

Nieuwe ronde: 14 juli

Door Redactie 28 juni 2022

FNV Procesindustrie en vakbond VHP2 hebben 27 juni met Organon voor het eerst onderhandeld voor een nieuwe cao Organon sinds de afsplitsing van MSD. De werkgever zet in op een hele nieuwe cao vanaf 1 januari 2023, maar wij willen met terugwerkende kracht een nieuwe cao per 1 januari 2022. Op 14 juli is de tweede onderhandelingsronde.

Cao-voorstellen vakbonden en Organon besproken

Tijdens de eerste vergadering spraken we in goede sfeer over allerlei kansen en mogelijkheden. De voorstellen van de FNV, VHP2 en Organon kwamen alle drie op tafel. Op sommige punten zullen we het vast snel eens kunnen worden, maar over andere onderwerpen zijn we er nog lang niet uit. Bijvoorbeeld als het gaat om jullie salarisontwikkeling. We gaan ook nog stevig puzzelen op een regeling voor verlofsparen, de introductie van de verjaring van verlofdagen en – belangrijk voor veel collega’s – het betaald worden van je omkleedtijd.

Hoe nu verder?

14 juli is de volgende ronde voor de cao-onderhandelingen. De onderhandelings-delegaties van beide vakbonden hebben afgesproken op 11 juli af te stemmen wat er mogelijk is in een gezamenlijke reactie: hoe meer we samenwerken, hoe sterker we staan.

Samen sterk

Deel dit nieuwsbericht met je collega's; ook als ze (nog) geen lid zijn van de FNV. Een sterke cao bereiken we namelijk alleen als jullie onze informatie met elkaar delen en bespreken. En natuurlijk zijn de collega’s die nog geen lid zijn, van harte welkom om lid te worden.

Nodig je collega uit

Vragen of opmerkingen?

Stuur een e-mail naar paul.smink@fnv.nl of spreek kaderleden Peter van der Wilk (nu nog met vakantie) of Henk van Amstel aan. Samen kunnen we straks stappen zetten in de cao.

Moderniseren mag, versoberen doen we niet!