September: Maand van de Vakbond

Word nu lid en je werkgever betaalt de helft

Door Redactie 29 augustus 2023

In de cao Nederlandse Universiteiten hebben we een mooie afspraak gemaakt: september is de maand van de vakbond! Word je in deze maand lid van de FNV? Dan betaalt je werkgever het eerste jaar de helft van je contributie.

maand van de vakbond

Je werkgever betaalt de helft én je hebt fiscaal voordeel

Met jouw werkgever is in de cao afgesproken dat je de helft van je contributie in het eerste jaar vergoed krijgt (met een maximum van €100). Maar dit is nog niet alles. Via het keuzemodel kun je óók nog eens je vakbondscontributie fiscaalvriendelijk betalen. Hierdoor ontvang je aan het eind van het jaar een fiscaal voordeel. Dit levert je rond de 40% extra contributievoordeel op! Over de wijze waarop je de helft van je contributie terugkrijgt, maken we nog procesafspraken met je werkgever. Voor meer informatie kun je terecht bij de contactpersoon op jouw universiteit.

Voordelen van het lidmaatschap

Als FNV-lid:

• Profiteer je van juridische hulp en advies bij al jouw vragen over je werk en inkomen. En ondersteunen we je bij conflicten op de werkvloer.
  • Mag je meebeslissen over cao-afspraken die we namens jou maken.
  • Heb je een grote en sterke vakbond aan je zijde, die opkomt voor jouw belangen op de werkvloer, in jouw sector én in Den Haag.
  • (Her)pak je de regie over je loopbaan met loopbaanadvies en trainingen in alle fases van je carrière.
  • Heb je nooit meer belastingstress door onze gratis hulp bij het invullen van je aangifte.
  • Ontvang je met je ledenpas flinke kortingen op allerlei producten en diensten

Meer over het FNV-lidmaatschap

Jouw contactpersoon op de universiteit

Op bijna alle universiteiten hebben we collega’s die een deel van hun tijd gebruiken voor vakbondswerk. Zij zijn voor jou het eerste aanspreekpunt op de universiteit. Een overzicht vind je op fnv.nl/mijnaanspreekpunt.

Maak ook een collega lid

Ben jij al lid en wil jij ook een sterke FNV in jouw sector? Nodig dan je collega’s uit om ook FNV-lid te worden via fnv.nl/anderlidmaken. Want samen sta je sterker! Als dank ontvang jij dan 10 euro van ons.

For English, open this link and scroll down: