Stem over onderhandelingsresultaat Groothandel Bloemen en Planten

Door Redactie 30 september 2021

Op 22 september bereikten we een onderhandelingsresultaat voor de nieuwe cao Groothandel Bloemen en Planten. De nieuwe afspraken zijn gebaseerd op een cao met looptijd van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2023. De lonen gaan per 1 maart 2022 en per 1 maart 2023 met 2% omhoog. We leggen samen met CNV Vakmensen het resultaat positief aan onze leden voor. Ben je lid van de vakbond? Breng vóór 11 oktober je stem

Stem voor 11 oktober over het onderhandelingsresultaat Groothandel Bloemen en Planten

Stem

Doorbraak dankzij leden

Het waren lastige cao-onderhandelingen, omdat de uitgangspunten nogal ver uit elkaar lagen. In een eerste voorstel wilden de werkgeversdelegatie de cao ongewijzigd verlengen met een minimaal loonbod, te weten 2 keer 1.5%. Mede door de inzet en druk van leden en niet-leden hebben we vorige week een doorbraak weten te forceren.

Afspraken

Het onderhandelingsresultaat bevat de volgende afspraken:

• Looptijd van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2023
  • 2% loonsverhoging per 1 maart 2022
  • 2% loonsverhoging per 1 maart 2023
  • Tegemoetkoming in de reiskosten woon-werkverkeer van €0.05 per kilometer met een maximum van 30 km enkele reis (dus maximaal 60 km vergoeding heen en terug).
  • Aanpassen van 80/90/100 regeling naar 7 jaar i.p.v. 6 jaar voor de AOW-gerechtigde leeftijd.
  • De mogelijkheid om vanaf 45 jaar gebruik te maken van verlofsparen zonder vervaltermijn, mits het wettelijke verlof is opgenomen.

Stem vóór 11 oktober

Als vakbondslid mag jij jouw stem uitbrengen. Geef jouw mening en stem op het onderhandelingsresultaat voor maandag 11 oktober.

Stem

Cao-traject

Samen sterk!

Zonder leden komt deze cao niet tot stand. Is jouw collega nog geen lid, maak hem of haar dan lid en ontvang zelf € 10,00 wervingspremie. Samen staan we sterk!

Een collega uitnodigen om lid te worden