100 Jaar ILO: Een feestje waard!

Door Redactie 16 september 2019

Het is je wellicht al opgevallen: De ILO, de Internationale Arbeidsorganisatie van de Verenigde Naties. bestaat dit jaar 100 jaar.

ilo logo

Hang je de vlag uit? Of denk je wellicht: wat is en do├ęt die ILO nou eigenlijk? En wat hebben wij daar aan in Nederland? Wil je wel eens meer weten?

Kom dan naar de FNV Bijeenkomst: 100 Jaar ILO en de FNV

Verleden en toekomst

We gaan in op de geschiedenis. Weet je bijvoorbeeld dat de 8 urige werkdag de eerste conventie van de ILO was? En waarom praten we over ‘fundamentele arbeidsnormen’ en ‘Decent Work’, of Fatsoenlijk Werk? Is dat ook iets van de ILO? Wat heeft dit onze leden gebracht? En, wat hebben wij voor bijdrage geleverd? Bijvoorbeeld aan de conventie tegen kinderarbeid of geweld op de werkvloer?

Focus op de toekomst

De middag focussen we vooral op de toekomst. Is de ILO nog wel van deze tijd? Wat hebben we er aan in tijden van flexibilisering, robotisering, platformisering en energietransitie?

Naast plenaire lezingen zijn er volop workshops met concrete voorbeelden uit diverse FNV sectoren. Geen ‘ver van mijn bed show’ maar juist heel dichtbij.

Een interessante en informatieve dag voor medewerkers en leden van de FNV en aangesloten bonden.

Vrijdag 22 november, van 10 tot 15 uur, aansluitend borrel

Centraal Vakbondshuis Utrecht, meld je hiervoor aan bij: Lucia.lapar@fnv.nl