Fonds Mix & Match

Draag net als andere bedrijven en organisaties bij aan internationaal vakbondswerk. Want gaat het goed in de wereld, dan gaat het ook goed in Nederland. Fonds Mix & Match is een breed fonds waarin je de diverse thema’s terug ziet die te maken hebben met werkenden wereldwijd.

india-scheepssloop-vrouw

Fonds Mix & Match zorgt ervoor dat de thema's veilig & gezond werk, duurzame samenwerking, energietransitie & klimaat, gelijkheid en kinderarbeid onder de aandacht komen. Als je deze thema's allemaal belangrijk vindt, dan kan je via dit fonds ze gezamenlijk financieren. Je financiële bijdrage wordt verdeeld over de verschillende themafondsen. Mondiaal FNV zorgt er uiteraard voor dat het geld een optimale impact heeft voor werkenden wereldwijd!

Sustainable Development Goals

Daarnaast draag je via dit fonds bij aan meerdere Sustainable Development Goals:

Met jouw bijdrage help je werkenden wereldwijd. De bewustwording en kennis groeien en er is er minder ongelijkheid en armoede. Doe mee!

Draag bij aan Fonds Mix & Match

Als je bijdraagt aan Fonds Mix & Match, steun je al onze themafondsen:

• Fonds Gelijkheid: Vrouwen hebben nog regelmatig minder rechten dan mannen op de werkvloer. Ze worden eerder ontslagen, krijgen minder snel een contract en hebben vaak geen goed sociaal vangnet. We zetten ons in om de positie van vrouwen binnen vakbonden en op de werkvloer te verbeteren.
  • Fonds Veilig & Gezond werk: De wereld telt nogal wat risicovolle beroepen. Met vakbonden wereldwijd werken we aan bewustwordingscampagnes over veilig en gezond werken en voeren lobby richting de overheid voor bescherming, sociale zekerheid en werkgarantie.
  • Fonds Energietransitie & Klimaat: Toegang tot duurzame energie vinden we belangrijk. Vakbonden willen hun (informeel) werkenden helpen met hun dagelijkse tijdrovende zoektocht naar betaalbare energie. Daarnaast dragen wij met de projecten bij aan het verkleinen van de negatieve effecten van de klimaatverandering. We steunen duurzame energieprogramma's van onze partners op locatie.
  • Fonds Duurzame Samenwerking: Het goede gesprek kunnen voeren, aan tafel komen, lobby, staken als dat nodig is... Dé basis waarop we gezamenlijk duurzame ontwikkeling voor werkenden bereiken.
  • Fonds Kinderarbeid: School is de beste werkplaats en voorkomt kinderarbeid. We creëren met onze partners kinderarbeidvrije zones. Daarnaast krijgen docenten training en voorlichting over kinderarbeid. Zo wordt schooluitval voorkomen, school aantrekkelijk gemaakt én worden leerlingen gemotiveerd.

Wat voor projecten steun je?

Je steunt projecten in Azië, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten. Door middel van sociale dialoog, trainingen, onderwijs, uitwisselingen tussen Nederland en projectlanden, workshops, kennisdeling, coaching en bewustwordings- en voorlichtingscampagnes versterken wij de positie van werkenden. Daardoor kan er veiliger worden gewerkt, is er meer gelijkheid en wordt aan het milieu gedacht. En is er minder kinderarbeid en armoede.

Voorbeeldprojecten

Download de flyer