Meldpunt overschrijding beroepskracht-kindratio

Voor pedagogisch medewerkers en ouders van kinderen in de kinderopvang

FNV Zorg & Welzijn maakt zich zorgen over meldingen van kinderopvangmedewerkers. Ze worden door hun werkgever gevraagd de wettelijke grens van het aantal kinderen per groep (beroepskracht-kindratio) te overschrijden. De vakbond opent daarom dit meldpunt. We willen weten of het gaat om incidenten of dat er sprake is van een trend. Worden er bij jou op je werk signalen afgegeven om de BKR te overschrijden of gebeurt dit al? Laat het ons weten!

Melding is altijd anoniem

Medewerkers en ouders van kinderen in de kinderopvang kunnen melding maken van overschrijding van de beroepskracht-kindratio (BKR) of druk vanuit de werkgever om deze te overschrijden.

Je kunt anoniem een melding maken. Het is echter goed om een mailadres of telefoonnummer achter te laten, mochten we meer informatie over de situatie nodig hebben. We nemen nóóit contact op zonder jouw toestemming.

Maak een melding

Wat doen wij met jouw melding?

FNV Zorg & Welzijn gaat in gesprek met de werkgevers die uit het meldpunt naar voren komen. Mocht er sprake zijn van een trend, dan willen we samen met werkgevers, ouderorganisaties en de GGD - die moet toezien op het naleven van de BKR - tot oplossingen komen.