Zorg en Welzijn

Logo FNV Zorg en Welzijn

De sector Zorg en Welzijn is onmisbaar in Nederland. Wij sluiten cao’s af voor meer dan 1 miljoen professionals die zich dagelijks met hart en ziel inzetten voor de medemens. In je cao vind je afspraken over je loon, toeslagen, werktijden, overwerk, vakantie en pensioen.

Transitie nieuwe pensioenregeling PFZW

De FNV neemt met 3 zetels deel aan de Pensioentafel Zorg en Welzijn (PTZW) en praat mee over de transitie van de oude naar nieuwe pensioenregeling, die geldt voor ongeveer 120.000 FNV-leden uit Zorg & Welzijn. Onlangs is er een onderhandelingsresultaat bereikt. Als leden akkoord zijn, dan is het resultaat definitief.

Geef je stem

Geef je stem

Sectorraad Zorg en Welzijn

Binnen de FNV hebben de leden het voor het zeggen. De FNV is georganiseerd in krachtige sectoren. In elke sector hebben leden invloed op het beleid onder meer via de democratisch gekozen sectorraad Zorg en Welzijn. Hierin zitten leden die actief zijn voor de FNV en weten wat er speelt in deze sector.

Bekijk de sectorraad

Bekijk de sectorraad

Dossier long covid

Lees hier alle informatie over werk en long covid. Je kunt een melding doen als je denkt dat je long covid op je werk hebt opgelopen. Ook kun je je steun uitspreken voor de werknemers die de klappen opvingen. Hiermee kunnen we de druk op de politiek verder opvoeren.

Naar het dossier

Naar het dossier

Meld je aan voor een nieuwsbrief

Blijf per mail op de hoogte van het laatste vakbondsnieuws in jouw sector. Vul je je gegevens in op onderstaande pagina en ontvang binnenkort de sectornieuwsbrief.

Meld je aan

Meld je aan

Hoe komt mijn cao tot stand?

In een cao worden afspraken geregeld tussen werkgevers en werknemers. In Nederland zijn meer dan 800 cao’s van toepassing. Grote kans dat jij ook onder een van deze cao’s valt en het onderwerp relevant voor je is. We leggen je daarom graag uit wat een cao precies is en hoe hij tot stand komt.

Download het e-book

Download het e-book

WORD LID! NU EXTRA VOORDELIG: 4 MAANDEN VOOR € 25

• Persoonlijk advies over werk, inkomen en loopbaan