Dossier long covid

Hier vind je alle informatie over werk en long covid. Je kunt een melding doen als je denkt dat je long covid op je werk hebt opgelopen. Ook kun je je steun uitspreken voor de werknemers die de klappen opvingen. Zorgprofessionals die door covid langdurig zijn uitgevallen en in financiële problemen zijn gekomen. Hiermee kunnen we de druk op de politiek verder opvoeren.

Teken de petitie

Long covid? Meld je bij ons meldpunt long covid

De FNV eist een fonds van 150 miljoen om de long covid-slachtoffers tegemoet te komen. Ben jij ook uitgevallen door long covid? Meld je dan bij ons. Bijna 5.000 deden dit al. De tussentijdse resultaten lees je hier. Met jouw stem kunnen we de druk op de overheid nog verder opvoeren. Het long covid-fonds moet er komen!

Ga naar het meldpunt

Wat kan de FNV nu al voor jou doen?

Je hoeft niet te wachten totdat het long covid-fonds er is. Wist je dat je als je lid bent van de FNV hulp kunt krijgen bij het aanvragen van een uitkering? Onze deskundige WIA-begeleiders helpen je daarbij. Deze service is voor FNV-leden. Maar als je nu lid wordt, kun jij ook direct gebruikmaken van onze WIA-begeleiders. Dus sluit je bij ons aan.

Ja, ik word lid

Bureau Beroepsziekten staat jou bij

Heb je long covid door je werk? Wij helpen leden van de FNV bij het verhalen van de schade op jouw werkgever.

Lees hier hoe dat werkt
bureau-beroepsziekten

Wat heeft de FNV allemaal gedaan op dit dossier?

De FNV heeft een feitenrelaas opgesteld over wat er de afgelopen twee jaar is gedaan op het gebied van PBM, testen, long covid etc. Deze is naar de Tweede Kamer gestuurd. Benieuwd wat erin staat?

Lees het feitenrelaas

Onderzoek over gevolgen longcovid

In dit kwalitatieve onderzoek hebben we interviews gehouden met zorgmedewerkers over de gevolgen van long covid op hun werk, wat voor klachten ze hebben en wat de maatschappelijke en financiële gevolgen voor hen zijn.

Download rapport

Eva: 'Ik voel me door niemand gezien of gehoord.'

Duizenden zorgmedewerkers zijn tijdens de coronapandemie besmet geraakt. Het kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van zorgprofessionals met langdurige klachten door covid leverde onthutsende verhalen op. Lees alle ervaringen van zorgmedewerkers met longcovid.

Lees alle ervaringen

Long covid-meldpunt voor onderwijssector

Werk je in het onderwijs? Dan kun je je melden bij het meldpunt long covid voor de hele onderwijssector.

Ga naar het meldpunt

Nodig een ander uit FNV-lid te worden

Als FNV-lid ken jij de voordelen van het lidmaatschap. Gun jij dat anderen ook? En wil je bijdragen aan een grotere, sterkere FNV? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden. Als dank ontvang jij 10 euro van ons!

Ik nodig een ander uit