Dossier long covid

Op deze pagina vind je alle informatie over werk en long covid. Je kunt een melding doen als je vermoedt dat je long covid op je werk hebt opgelopen en je steun uitspreken voor de werknemers die de klappen opvingen. Zorghelden werden ze genoemd. Amper twee jaar later is het applaus veranderd in een klap in het gezicht en ondervinden veel zorgprofessionals langdurige gezondheidsklachten na een coronabesmetting - en financiële schade.

Teken de petitie

Wat heeft de FNV allemaal gedaan op dit dossier?

De FNV heeft een feitenrelaas opgesteld over wat er de afgelopen twee jaar is gedaan op het gebied van PBM, testen, long covid etc. Deze is naar de Tweede Kamer gestuurd. Benieuwd wat erin staat?

Lees het feitenrelaas

Meldpunt long covid

Dit FNV-meldpunt is voor medewerkers die long covid-klachten ervaren en vermoeden dat zij op het werk besmet zijn geraakt. Al meer dan 4.500 mensen hebben zich bij de FNV gemeld. Samen maken we de financiële en mentale gevolgen zichtbaar. Om de overheid en werkgevers wakker te schudden en zo nog beter voor jouw belangen op te komen.

Ga naar het meldpunt
gekleurde-pionnen

Waarom dit meldpunt?

De FNV wil de ervaringen met long covid zorgvuldig in kaart brengen, zodat de politiek en de werkgevers in actie komen. Lees hier waarom de FNV het meldpunt start.

Lees het bericht

Bureau Beroepsziekten staat leden bij

Ben jij ziek geworden door je werk? Wij helpen leden van de FNV bij het verhalen van de schade op jouw werkgever.

Lees hier hoe dat werkt
bureau-beroepsziekten

Meewerken aan publiciteit

Regelmatig ontvangt de FNV verzoeken van de pers of andere externe partijen of zorgprofessionals met long covid hun verhaal willen delen. Wil je hier aan mee werken? Stuur ons een e-mail met daarin je contactgegevens en je verhaal.

FNV verleent hulp bij ziekte

Ook als je langere tijd ziek bent en je verwacht problemen op je werk, kun je aankloppen bij de FNV. Ook als je nog geen lid bent. Onze WAO/WIA-begeleiders geven advies en kunnen je ondersteunen.

Maak een afspraak

Rapport long covid

De FNV heeft een kwalitatief onderzoek gedaan naar de ervaringen van zorgprofessionals met langdurige klachten door covid-19.

Download rapport

Long covid-meldpunt voor onderwijssector

Werk je in het onderwijs? Dan kun je je melden bij het meldpunt long covid voor de hele onderwijssector.

Ga naar het meldpunt

Nodig een ander uit FNV-lid te worden

Als FNV-lid ken jij de voordelen van het lidmaatschap. Gun jij dat anderen ook? En wil je bijdragen aan een grotere, sterkere FNV? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden. Als dank ontvang jij 10 euro van ons!

Ik nodig een ander uit