Sectorraad Zorg & Welzijn

Binnen de FNV hebben de leden het voor het zeggen. De FNV is georganiseerd in krachtige sectoren. In elke sector hebben leden invloed op het beleid o.a. via de democratisch gekozen sectorraad Zorg & Welzijn. Hierin zitten leden die actief zijn voor de FNV en weten wat er speelt in deze sector.

De sectorraad

De sectorraad bestaat uit FNV-leden die zelf werken in de sector Zorg & Welzijn. De sectorraad wordt één keer per vier jaar gekozen door de leden. De sectorraad ondersteunt, adviseert en bepaalt de richting van het vakbondswerk in de sector, uiteraard voor zover dat past binnen het beleid van de FNV. De sectorraad geeft gevraagd en ongevraagd advies over onder andere het budget, de strategische aansturing van de sector en het instellen van netwerken.

Alle sectorraadsleden dragen bij aan het beleid, besluitvorming, de uitvoering van het beleid met maar één doel: de belangen van de leden zo goed mogelijk te behartigen. Dan doen ze door:

• Regelmatig contact met de leden in deze sector;
  • Signalen oppakken en vertalen naar strategie en beleid;
  • En de signalen om te zetten in relevante activiteiten.

De branches

Daar waar het gaat om cao-uitkomsten zijn het de leden van de FNV die uiteindelijk het laatste woord hebben over de cao-onderhandelingen bij hun werkgever. De sectorraad kijkt wel naar het grotere geheel van alle activiteiten in de sector Zorg & Welzijn. We willen een zo groot mogelijke vertegenwoordiging van de branches in de sectorraad. Deze branches behorende tot de sector Zorg & Welzijn zijn:

• Ambulancezorg
  • Eerstelijnsgezondheidszorg
  • Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ)
  • Gehandicaptenzorg (GHZ)
  • Jeugdzorg
  • Kinderopvang
  • Kraamzorg
  • Ontwikkelingsorganisaties
  • Rechtsbijstand
  • Reclassering
  • Universitair Medische Centra (UMC)
  • Verpleeg- & Verzorgingshuizen & Thuiszorg (VVT)
  • Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening
  • Ziekenhuizen

Huidige leden in de sectorraad

Van links naar rechts op de foto (staand):

• John Klein Woolthuis (GHZ)
  • Roger van Heeswijk (GHZ)
  • Margret van der Helm (Ziekenhuizen en Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening)
  • Anja Koerten (VVT)
  • Annette Leijten (GHZ)
  • Anna Roos (VVT)
  • Eli Silvrants (GGZ en VVT)

Van links naar rechts op de foto (zittend):

• Erik Lindeboom (Ziekenhuizen)
  • Ineke Hanssen (VVT)
  • Jarno van den Heuvel (GGZ)
  • Roland Winter (UMC)

Niet op de foto:

• Cecilia Greveling (Ontwikkelingsorganisaties)
  • Vincent Mol (Kinderopvang)

Kaderleden die interesse hebben in de sectorraad  - en zeker uit branches die niet vertegenwoordigd zijn  - kunnen meedraaien als aspirant-lid. Daarnaast staan wij altijd open voor contact over de sectorraad en waar wij ons mee bezighouden. Stuur ons een mail en wij nemen snel contact met je op.