#Nuwaarderingvooronswerk

Week voor meer waardering medewerkers Zorg & Welzijn

Waardeer ons werk

Jij, als medewerker in de Zorg & Welzijn, doet belangrijk werk. Tijdens de Coronacrisis is dit nóg duidelijker geworden. Het is de hoogste tijd voor structureel meer waardering! Door goede arbeidsvoorwaarden, maar ook door voldoende tijd en autonomie om je werk op een goede manier te kunnen doen.

De politiek en werkgevers moeten nu eindelijk eens over de brug komen, zodat jij krijgt wat je verdient. Daarom zijn er van 1 tot en met 4 september meerdere actiebijeenkomsten in Den Haag. Welke dat zijn en wanneer, zie je hieronder.

Wil je naar meer dan 1 bijeenkomst? Dat kan: het is immers de Week voor meer waardering voor medewerkers in de Zorg & Welzijn.

Meld je hier aan

Het is dan bijna Prinsjesdag, de Tweede Kamer is terug van zomerreces. Goed moment om de politiek aan te spreken. Zo laten we aan Den Haag en de werkgevers zien dat zij niet om ons heen kunnen.

Klik op + voor de beschrijving van de bijeenkomst.

Wil jij ook:
- Dat jouw professionaliteit centraal staat
- Samenwerken met collega's zonder schotten
- Kunnen doen wat nodig is
- Dat geld voor zorg ook echt naar zorg gaat?
Dit kan! Door de jeugdzorg drastisch te versimpelen. Op 1 september laten we samen aan de politiek weten dat we de jeugdzorg drastisch willen versimpelen. Meer weten?

Sociaal werk is meer dan ooit nodig. Maar als sociaal werkers krijg je van de gemeenten minder vertrouwen en stapels administratie. Laat met collega’s aan Den Haag weten dat dit moet stoppen.

Actie bijeenkomst waarin de gehandicaptenzorgmedewerkers gezamenlijk hun statement lanceren. De belangrijkste punten zijn: combinatie werk privé, veiligheid en waardering.

Op een indringende wijze vragen wij samen met jullie als zorgmedewerkers aandacht om de waardering voor medewerkers om te zetten in klinkende munt. Kom luisteren naar de troonrede van het zorgpersoneel. Praat mee over waarom applaus niet genoeg is voor het uitspreken van de waardering voor zorgmedewerkers. We doen dit als FNV samen met FBZ en CNV.

Als zorgmedewerker in de VVT heb je afgelopen maanden onder zware en soms onveilige omstandigheden je  werk moeten doen. Het publiek heeft geapplaudisseerd. Maar voel jij je echt gewaardeerd? Waar heb jij behoeft aan? Meer salaris? Gezond kunnen werken? Of iets anders?  Dat willen we van jou horen en als boodschap doorgeven aan politiek Den Haag.

Als FNV willen we in verschillende branches en sectoren minder marktwerking en schreven daar een witboek over. Over dit witboek gaan in gesprek met vertegenwoordigers van wetenschappelijke bureaus van CDA, D66, PvdA en GL die nu druk bezig zijn met hun verkiezingsprogramma’s. Ook Kitty Jong (dagelijks bestuur FNV) zal meedoen aan het gesprek. Kom ook!

De medewerkers in de kinderopvang waren cruciaal tijdens de coronacrisis. Zij verzorgden de noodopvang voor kinderen, zodat ouders in een vitaal beroep hun werk konden doen. Pedagogisch medewerkers vertellen hun persoonlijke verhaal en gaan in gesprek met politici over de werkdruk, bureaucratie en de belangrijke rol van kinderopvang in de maatschappij.

Applaus is niet genoeg, echte veranderingen in de Zorg zijn noodzakelijk. Overal in Europa! Onder dit motto houden we de bijeenkomst over de staat van de zorg in Europa zoals die door de coronapandemie akelig zichtbaar is geworden. Hoe heeft de zorg in de landen om ons heen gefunctioneerd? Wat zijn de grote knelpunten die daar zichtbaar zijn geworden? Welke oorzaken kun je daarin aanwijzen en hoe hebben de vakbonden hun leden kunnen ondersteunen? We gaan in debat met enkele vakbondsvertegenwoordigers om te bespreken wat werkelijk moet veranderen in Europa. Ben je erbij? Meld je dan aan via de aanmeldknop.

Hoe kom je in Den Haag?

Als FNV-lid, kan je gebruik maken van een (gratis) NS-code. Die is alleen geldig op de dag van de bijeenkomst. Andere reis- of verblijf-/parkeerkosten worden niet vergoed. In de week voor de bijeenkomst ontvang je informatie over locatie en programma. Houd je mail goed in de gaten!

Voor jouw veiligheid en de onze

We richten de locatie(s) zo in dat je 1,5 meter afstand houdt van elkaar. Dat is voor jouw en ieders veiligheid en om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen.  Er is voor iedereen een mondkapje aanwezig. We laten een maximaal aantal deelnemers toe per bijeenkomst. Wacht dus niet te lang met aanmelden: vol is vol!

Meld je hier aan