Nieuwe cao Houthandel

Leden akkoord met onderhandelingsresultaat

Door Redactie 10 juni 2022

De ledenraadpleging voor de cao Houthandel is afgerond, de stemmen zijn geteld. De uitkomst is dat er een ruime meerderheid van de FNV-leden heeft ingestemd met het onderhandelingsresultaat. Dat betekent dat er een nieuwe cao Houthandel is.

Nieuwe cao Houthandel

Afspraken

Dit zijn de belangrijkste punten:

• Looptijd: 1 april 2022 tot en met 31 maart 2023
  • Loonsverhoging

- per 1 juni: € 60,00 structueel, naar rato dienstverband

- per 1 januari 2023: 1,3%

Let op: dit geldt echter niet voor de zogenoemde VAT-medewerkers (Verkoop, Administratief en Toezichthoudend ) die boven de loongrens zitten, tenzij die door jouw werkgever niet wordt toegepast.

De loongrens per 1 januari is voor 2022 een fulltime jaarloon van € 42.165. Onze inzet voor de volgende cao wordt opnieuw dat de loongrens uit de cao gehaald wordt.

Kan het beter?

Hoewel de loonsverhoging redelijk in lijn is met wat er in andere vergelijkbare cao’s wordt afgesproken willen we voor de volgende cao werken naar een beter resultaat. Dat kan alleen met veel steun van actieve (en meer nieuwe ) leden. Je kunt als lid bijvoorbeeld contactpersoon worden in de bedrijfsvestiging waar je werkt. Je brengt dan collega’s op de hoogte van wat we als vakbond doen en welke afspraken er worden gemaakt. En wij horen van jou graag wat er speelt op de werkvloer. Dat is belangrijk, zeker als er actie nodig is voor betere cao-afspraken. Meld je daarom als contactpersoon aan via fedde.boonstra@fnv.nl

Maak je collega lid

Samen sterk: met meer leden staan we nog sterker in de onderhandelingen met de werkgevers. Is jouw collega nog geen lid van de FNV> Overtuig hem of haar dan van het nut van het lidmaatschap en verdien zelf een tientje.

Nodig jouw collega uit

Wat doen wij intussen?

Wij gaan in de tussentijd aan de slag met:

• Uitwerken van de cao in een voor iedereen goed leesbare en begrijpelijk tekst
  • het goed vorm geven van duurzame inzetbaarheid voor de Houthandel
  • Veranderingen in het pensioenstelsel. Daarbij gaat het wat ons betreft om een verbeterde pensioenopbouw voor de lagere inkomens ten opzichte van de hogere inkomens. De premie moet voor werknemers wel betaalbaar blijven. Een best ingewikkelde zaak waarover we in de loop van dit jaar nog nader zullen berichten.

Contact

Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met Fedde Boonstra, bestuurder FNV Bouwen en Wonen

Blijf op de hoogte

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Check in MijnFNV of jouw gegevens goed staan. Ook kan je daar aangeven welke mailingen je wilt ontvangen.

Check je gegevens