Werknemers Houthandel wijzen massaal voorstellen werkgevers nieuwe cao af

Uitslag enquête is duidelijk

Door Redactie 07 december 2020

De 2e onderhandelingsronde over een nieuwe cao Houthandel was erg teleurstellend. We vroegen via een enquête wat onze achterban vindt van de voorstellen van de werkgevers. Dit is duidelijk: werknemers in de houthandel vinden het niets. We hebben de werkgevers hierover geïnformeerd en stellen voor om verder te praten over een nieuwe cao zonder voorwaarden vooraf.

Werknemers verwerpen voorstellen

Op zowel benadering van de werkgevers als inhoud van de voorstellen, is bij de achterbanraadpleging heel afwijzend gereageerd.

Geen leeftijdsgrens voor verplicht overwerken

Werkgevers stellen onder andere voor om de leeftijdsgrenzen voor verplicht overwerk én werken in ploegen los te laten, in ruil voor een nog niet gespecificeerde loonsverhoging. Deze voorstellen vallen niet goed. Ook geven de respondenten van de enquete aan dat het nog prima zaken in de houthandel worden gedaan. Daar hoort een passende loonsverhoging bij.

Terugkoppeling aan werkgevers

Reden voor ons om samen met CNV de werkgevers te informeren over wat de werknemers van hun voorstellen vinden. En ook om ze op te roepen weer met ons in gesprek te gaan zonder voorwaarden vooraf.

Bekijk hier: