Voorgestelde loon voor cao Hoveniers teleurstellend

Stem tegen het eindbod van werkgevers!

Door Redactie 19 september 2023

Na vijf onderhandelingsrondes is het niet gelukt een nieuwe cao voor hoveniers af te spreken. Op 7 september heeft de Koninklijke VHG (namens de werkgevers) een eindbod gepresenteerd. Hierin staan een aantal positieve nieuwe afspraken, maar het voorgestelde loon is zeer teleurstellend. Daarom legt de cao-commissie het eindbod met een negatief advies voor aan de leden. Zij kunnen tot en met 1 oktober 24.00 uur stemmen. Doe mee en stem!

Stem tegen het eindbod van de werkgevers cao Hoveniers

Belangrijkste afspraken eindbod

• Een verbetering van de reiskostenvergoeding en de consignatievergoeding. Ten aanzien van de reiskosten is het goed om te weten dat het al in de cao is opgenomen, dat je hetgeen je niet vergoed krijgt, op een fiscaal vriendelijke manier kunt verrekenen. Dit is vergelijkbaar met de vakbondscontributie. (Overigens kun je de jaaropgave van de vakbondscontributie nu ook weer downloaden en inleveren bij je werkgever).
  • Een werkgroep gaat onderzoeken of een uitbreiding van de huidige seniorenregeling en/of het voortzetten van de RVU-regeling (vervroegd uittreden) tot de mogelijkheden behoort. Dit onderzoek moet voor het einde van het jaar worden afgerond met een bindend advies .
  • Er komt een onderzoek naar hoe in de praktijk de consignatieregeling bij de bedrijven toegepast wordt. De bevindingen worden in de volgende cao meegenomen.
  • De opzegtermijn voor werknemers wordt gewijzigd en de uitzondering voor seizoenwerkers met betrekking tot het ontstaan van een vast contract gaat uit de cao. Daarnaast wordt er een mantelzorg toegevoegd.

Leden aan zet

Onze leden hebben het laatste woord en kunnen tot en met zondag 1 oktober 24.00 uur stemmen op het eindbod.

Stem tegen het eindbod van de werkgevers!

Word lid!

Ben je nog geen FNV-lid? Als je nu lid wordt van de FNV, kun jij ook je stem uitbrengen.

Sluit je aan!

Heb je vragen?

Aarzel dan niet om contact op te nemen met bestuurder Monique Daamen via monique.daamen@fnv.nl