Start onderhandelingen cao Tuinzaadbedrijven

En dat doen we met deze cao-voorstellen

Door Redactie 12 oktober 2022

Maandag 17 oktober start het cao-traject voor de nieuwe cao Tuinzaadbedrijven. Mede dankzij de input van (kader)leden en onze cao-enquête starten we met de volgende cao-voorstellen.

checklist cao

De cao-voorstellen

Onze belangrijkste prioriteit is het repareren en vergroten van jullie koopkracht en het vergroten van jullie duurzame inzetbaarheid. Naast onze stevige looneis zijn er nog een aantal lastige vraagstukken. Gezien de positieve ontwikkelingen in het jaar 2021 en de huidige crisis hebben jullie nu recht op een stevige loonsverhoging. Wij hebben in een brief aan Plantum de volgende voorstellen gedaan om de lonen structureel te  verhogen:

• Conform het FNV-beleid stellen wij voor om per 1 januari 2023 een automatische prijscompensatie regeling (APC) in de cao op te nemen. Uitgangspunt zijn de inflatiecijfers van oktober 2022.
  • Een extra nominale loonsverhoging van €100 bruto per maand.
  • Minimumuurloon in de cao op tenminste 14 euro brengen

Agenda cao-traject

• Maandag 17 oktober
  • Dinsdag 8 november
  • Dinsdag 22 november

Op het eerste oog zijn het maar 3 data. Maar op 17 oktober, tijdens de  eerste cao ronde, maken we ons hard een extra datum te prikken. Wij willen een cao akkoord bereiken voor 1 januari 2023, zodat jullie ook snel kunnen profiteren van een loonsverhoging die in deze tijd hard nodig is.

Check jouw gegevens in MijnFNV

We houden onze leden via e-mail op de hoogte. Heb je nog geen bericht ontvangen? Check dan of jouw gegevens goed staan in MijnFNV.

Check MijnFNV

Samen sterk

Met meer leden staan we nog sterker in de onderhandelingen met de werkgevers. Is jouw collega nog geen lid van de FNV? Overtuig hem of haar dan van het nut van het lidmaatschap en verdien zelf een tientje.

Nodig je collega uit

Contact

Heb je vragen en of opmerkingen? Neem dan contact op met Jeroen Brandenburg, Bestuurder FNV Agrarisch Groen

Naar cao-pagina Tuinzaden

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.