Eindbod werkgevers voor cao Tuinzaadbedrijven

FNV-lid? Breng nu je stem uit!

Door Redactie 21 december 2022

Vrijdag 16 december was de vierde onderhandelingsronde voor de nieuwe cao Tuinzaadbedrijven. Het overleg dreigde stuk te lopen, maar er ligt toch een eindbod met aangepast loonbod. Dit bod ligt ver van onze inzet om de inflatie te compenseren. Wij hebben het eindbod op 19 december besproken met de cao-commissie. Zij zijn teleurgesteld, want het bod doet geen recht aan jullie koopkrachtverlies, want werkgevers maken nog steeds winst.

Breng je stem uit

Het is nu aan jou om te stemmen op het eindbod. Dat kan tot dinsdag 3 januari.

Stem hier

Eindbod werkgevers in hoofdlijnen

• 6% loonsverhoging per 1 januari 2023 met een minimum van €160 bruto voor de functies in ingedeeld in de groep A tot en met H.
  • Een eenmalige uitkering van €500 bruto op basis van fulltime dienstverband en heel 2022 in dienst. Bij parttime dienstverband en/of een deel van 2022 in dienst krijg je een bedrag naar rato.
  • Loonschaal A naar minimaal €14 per uur en nog maximaal 1 aanloopschaal tegen 105% van het minimumloon.
  • Een seniorenregeling (80-80-100-regeling) waarbij medewerkers vanaf 5 jaar voor de AOW-leeftijd 80% kunnen werken tegen 80% van het loon en 100% doorbetaling van de pensioenpremie. Bij gebruik worden vitaliteitsdagen ingeleverd.
  • Reiskostenvergoeding wordt verhoogd naar €0,21 per kilometer.
  • Als een thuiswerkregeling wordt afgesproken, wordt daarbij minimaal €2,15 per dag vergoed.

Hoe nu verder?

FNV-leden kunnen tot dinsdag 3 januari stemmen over dit summiere eindbod. Als de meerderheid van de leden tegen stemt zullen we samen met jou in beweging moeten komen voor een beter bod.

Word lid en jij kunt ook stemmen!

Alleen leden kunnen stemmen op het eindbod voor de cao Vleeswaren. Ben je nog geen FNV-lid? Als je nu lid wordt FNV, kun jij ook je stem uitbrengen. Sluit je aan!