Reorganisatie: de or kan het verschil maken!

Door Redactie 19 juni 2020

De coronacrisis heeft grote economische gevolgen. Gevolgen die in sommige gevallen zullen leiden tot een reorganisatie in een bedrijf. Een ingrijpend besluit waar je als or zo snel mogelijk bij betrokken moet worden. Maak daarom gebruik van onze handvatten in de brochure ‘or, corona en recessie’ om je op weg te helpen naar een pro-actieve aanpak.

Corona leidt tot recessie

De omzet van veel bedrijven is flink gedaald. De overheid redt tijdelijk de werkgelegenheid met steunpakketten, maar de schatkist is niet bodemloos. Deskundigen vrezen voor een flinke recessie.

Help de juiste keuzes maken

Hoofddoel voor de vakbond en or is dan behoud van zoveel mogelijk werk en het overeind houden van het bedrijf. Help als or mee de juiste keuzes te maken richting sociaal-duurzaam ondernemen. Dat begint met informatie vragen, de eerstvolgende overlegvergadering al. En ontwikkel een visie op de toekomst! Want hoe eerder je als or betrokken bent bij ingrijpende besluiten, hoe meer invloed je hebt op het uiteindelijke plan. Download daarom de brochure ‘Or, corona en recessie’. Daarin helpen we je op weg naar een pro-actieve aanpak.

Download de brochure