Jong en in de or: kom ook!

Expertbijeenkomst ‘jongeren en medezeggenschap’

Door Redactie 30 augustus 2019

Ben jij onder de 35 en ben jij actief in de medezeggenschap? Kom dan op vrijdag 4 oktober naar de expertbijeenkomst ‘jongeren en medezeggenschap’ van de Sociaal Economische Raad (SER). Hier ga je met andere jonge or-leden en wetenschappers in gesprek over hoe je jongeren meer betrekt bij het organisatiebeleid.

Doel bijeenkomst

Bij medezeggenschap en jongeren kun je breed denken. Bijvoorbeeld aan het verjongen van een or. Maar ook aan nieuwe manieren om jongeren mee te laten denken over de koers van de organisatie. Op de bijeenkomst gaan we met 30-40 experts een landelijk plan maken hoe je jongeren meer betrekt bij het organisatiebeleid.

Naar aanleiding van de uitkomsten, wordt er een advies ingediend bij de Commissie Bevordering Medezeggenschap (CBM) van de SER. Met jouw input gaat de CBM or’s en bestuurders informeren hoe ze jongeren nog beter kunnen betrekken.

Doe mee!

Dus: ken je iemand onder de 35 die or lid is? Of ben je zelf jong en actief in de medezeggenschap? Denk dan op 4 oktober mee over dit onderwerp! Heb je vragen of wil je je aanmelden? Neem dan contact op met Laila Azirar, beleidsadviseur medezeggenschap via Laila.Azirar@fnv.nl