Samen op weg naar een betere cao

Dit is dé plek waar je alles kunt vinden over de onderhandelingen voor de nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer. We willen je meenemen bij de voorbereidingen, de activiteiten en bijeenkomsten.

Tijdlijn

Leden stemmen in krappe meerderheid voor eindbod cao Beroepsgoederenvervoer

Op 8 december deden de werkgevers een eindbod nadat we met onderhandelingen niet tot een resultaat kwamen. Onze leden mochten over het eindbod stemmen. De uitslag: 52% stemde voor het eindbod van de werkgevers.

Eindbod van werkgevers

Op dag 4 zijn we er definitief niet uitgekomen, de werkgevers hebben een eindbod gedaan. Hierover gaan we graag met onze leden in gesprek, meld je aan voor een van de acht ledenbijeenkomsten. Onze leden mogen stemmen over het eindbod. Informatie over het stemmen hebben we zaterdag 9 december gemaild.

Weer een teleurstellende onderhandeling

Dag 3 en het gat tussen werkgevers en werknemers is nog lang niet gedicht.

Onderhandelingen verlopen teleurstellend

Op 10 november hebben we voor de tweede keer onderhandeld met de werkgevers over de nieuwe cao. Dat verliep teleurstellend, we staan nog mijlenver uit elkaar.

Onderhandelingen gestart

Op 25 oktober was de eerste ronde van de cao-onderhandelingen. Wat was de reactie van de werkgevers op onze voorstellen voor de nieuwe cao?

Onderhandelingen Beroepsgoederenvervoer

Op 25 oktober aanstaande vindt de eerste onderhandelingsronde plaats.

Leden stemmen in met inzetbrief nieuwe cao BGV

Jullie hebben massaal gestemd over onze cao-inzetbrief. De uitslag is heel helder. Onze leden stemmen in met de inzetbrief.

Inzet nieuwe cao is bekend. Leden aan zet

De cao-inzet van FNV Transport & Logistiek voor de nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer is bekend. Voordat de onderhandelingen beginnen, bepalen onze leden of dit de cao-voorstellen voor de nieuwe cao worden.

Cao Beroepsgoederenvervoer: hoe staan we ervoor?

De cao-enquête is gesloten. We hebben veel reacties ontvangen, daar zijn we blij mee. Op dit moment zijn we druk bezig alle gegevens te verwerken en te bespreken met de betrokken kaderleden. Op onze regiovergaderingen hebben onze kaderleden een eerste reactie gegeven. Komend weekend bespreken we de voorstellen met de subsectorraad. Daarna zijn de leden weer aan zet. Zij hebben het laatste woord en bepalen of ze het eens zijn met de inzet.

Aan de slag voor jouw nieuwe cao

Eind dit jaar loopt de cao Beroepsgoederenvervoer af. FNV Transport & Logistiek moet dus, samen met jou, aan de slag voor een nieuwe cao. Dat begint zoals altijd met input ophalen. De afgelopen maanden zijn er veel gesprekken geweest met onze kaderleden in verschillende bedrijfskadergroepen en regio’s. Daarna hebben zij met hun collega’s gesprekken gevoerd. De uitkomsten zijn uitgewerkt en besproken in de subsectorraad van FNV Transport & Logistiek en vervolgens opgenomen in de cao-enquête.

De cao-krant

Ook dit jaar hebben we weer een cao-krant gemaakt. In de krant staat informatie over de nieuwe subsectorraad, de onderhandelingsdelegatie en de nieuwe landelijk onderhandelaar.

Lees onze krant

Lees onze krant

Wie onderhandelt er voor jouw cao?

Binnenkort starten de onderhandelingen voor jouw nieuwe cao. Maar wie zitten er namens jou aan de onderhandelingstafel? Graag stellen wij ons voor! Eerste FNV-onderhandelaar Sam Verduijn (derde van rechts) en de subsectorraadsleden (van links naar rechts) Lex Lecomte (als voorzitter van de subsectorraad), Melle Halm (namens de subsector Chemie), Marco Sieben (namens de subsector Winkeldistributie), Joop Knol (namens de subsector Pakketbezorging) en Tineke Koenes (namens de subsector Afval en Milieu).

Hoe komt jouw cao tot stand?

Haal de FNV erbij

Wij staan niet alleen achter je, we staan naast je. Bij de onderhandelingen over je nieuwe cao bijvoorbeeld. Maar ook bij problemen. Of met goede informatie. Uiteraard moet je vaak zelf de eerste stap zetten. Maar met ons erbij weet je zeker dat je sterk staat. Overigens zijn wij niets zonder onze leden. Ook daarvoor hebben we jou nodig. Meer weten over het lidmaatschap?

Vraag het informatiepakket aan

Vraag het informatiepakket aan

Handig om te weten

Alles over de cao

Wat is het, wat heb je eraan en hoe kun je zelf invloed uitoefenen? Lees hier alles over de cao.

Wat is een cao?
Social media

Snel op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?

Volg ons op Facebook
Cao-nieuwsbrief

Ontvang jij onze nieuwsbrieven met het laatste cao-nieuws?

Controleer je gegevens

Maak een ander lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.