Help mee en deel je idee

Stichting zet zich in voor ontwikkeling sector Media & Cultuur

De stichting Zeggenschap Bovenvermogen KIEM zet zich in voor de versterking en ontwikkeling van de sector Media en Cultuur en haar leden. Dat doen wij door het stimuleren en financieren van projecten en activiteiten die deels of in zijn geheel gericht zijn op werkenden, uitkeringsgerechtigden of senioren.

Help mee en deel jouw idee

Kaderleden en medewerkers van FNV media & Cultuur, FNV Senioren en FNV Uitkeringsgerechtigden hebben al enkele plannen op de plank liggen, maar de Stichting staat ook open voor jouw ideeën. Heb jij ook een idee voor een project of een activiteit? Iedereen kan een aanvraag indienen als deze aan de voorwaarden voldoet.

Deze projecten en activiteiten worden uit het bovenvermogen (bekijk de begrippenlijst (pdf)) van voormalig vakbond FNV KIEM gefinancierd.

FNV Media & Cultuur, een nieuwe sector bij de FNV

De FNV is georganiseerd naar sector en beroep. Door de splitsing van FNV KIEM in 2016 is een 12e sector ontstaan: FNV Media & Cultuur. Leden uit de sectoren grafisch/prepublishing, verpakkingen, audiovisueel, uitgeverijen, klassieke muziek, uitkeringsgerechtigden en gepensioneerden hebben hier of bij één van de andere sectoren van de FNV zoals FNV Senioren hun nieuwe 'thuis' gevonden.

De FNV komt op voor jou als je werkt, wilt werken of hebt gewerkt. We maken ons sterk voor een eerlijke verdeling van werk, welvaart, welzijn en macht. Want iedereen verdient Gewoon Goed Werk en een goed inkomen.