Zelfstandigen - zzp’ers

Ben je zelfstandige? Dan is de FNV er ook voor jou. Je kunt als zzp’er ook gebruik maken van de dienstverlening bij FNV Zelfstandigen. Wij bieden je:

Gratis juridische hulp

Stel dat je opdrachtgever je niet betaalt, je klant het contract anders uitlegt of je aansprakelijk stelt voor iets. Dan helpen de juristen van FNV Zelfstandigen je als lid kosteloos metgoed advies en heldere tips. En als het nodig is, stappen we met jou naar de rechter.

Contractscreening en begeleiding

Het opstellen van contracten is voor veel zzp’ers noodzakelijk. Wij screenen gratis je contracten als je lid bent. Ook krijg je van ons juridische begeleiding bij contractonderhandelingen.

Bel 088 - 099 70 20 (op werkdagen: 9.30 - 14.00)

Gratis incassoservice

Betaalt een klant je niet? Of moet je zelf een schuld betalen? Of heb je een vraag over incasso? Onze ZZP Incassoservice helpt je. Bel onze helpdesk (088 - 099 70 30). Onze experts kunnen je meest dringende vragen snel beantwoorden. En als dat nodig is, nemen we het incassotraject van je over. Voor niks.

De FNV Arbeidsongeschiktheidsvoorziening (AOV)

Ziek en toch inkomen? Met de arbeidsongeschiktheidsvoorziening van FNV Zelfstandigen ben je bij ziekte de eerste twee jaar verzekerd van inkomsten. Hét unieke alternatief voor de vaak dure arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Trainingen & workshops

Je ondernemingsplan schrijven, acquisitie doen, boekhouden, een contract opstellen of je eigen website maken. Dat leer je met de (online) trainingen bij onze ZZP Academy. Wij organiseren het hele jaar door workshops en trainingen over alles waar jij mee te maken hebt als zelfstandige.

Wij behartigen je belangen in Den Haag

Samen ben je sterker dan in je eentje. Dat geldt ook voor zelfstandigen. FNV Zelfstandigen is de grootste belangenbehartiger voor zzp’ers in Nederland. Met ruim 30.000 leden in diverse sectoren, worden wij gehoord in Den Haag. Daar doen wij er alles aan om jouw positie te verbeteren.

Toegang tot gratis standaard hulpdocumenten

Je bedrijf starten of uitbreiden is hard werken. Daarom helpen wij je op weg. In onze online brochures, downloads en rekenmodellen vind je een heleboel handige informatie. Bijvoorbeeld over klanten werven, je pensioen opbouwen als zzp’er, verzekeringen of starten vanuit de WW.

ZZP - Infopunt

Bij een aantal vakbondshuizen hebben we een ZZP - Infopunt waar je tijdens het 'open huis' langs kunt om vragen te stellen. Onze goed opgeleide vakbondsleden helpen je en weten waar je je informatie kunt vinden. Ook kun je er terecht voor brochures over diverse onderwerpen. We hebben ZZP - Infopunten in Den Haag, Dordrecht, Alkmaar, Leiden en Hilversum.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.