Gepensioneerden verdienen beter

Stuur jouw fonds een brief!

De FNV strijdt voor behoud van koopkracht voor werkenden, uitkeringsgerechtigden en gepensioneerden. Met de campagne ‘Nederland verdient beter’ laat de FNV weten dat het anders moet. Dat is een oproep aan de politiek, werkgevers en iedereen die daaraan een steentje kan bijdragen. Pensioenfondsen kunnen ook hun bijdrage leveren aan het koopkrachtbehoud voor gepensioneerden. We moeten ze daar wel op wijzen.

Brief schrijven

Stuur jouw pensioenfonds een brief

Om jouw pensioenfonds op te roepen om over de brug te komen, hebben we een modelbrief opgesteld + onderstaand stappenplan:

• Download de modelbrief. *
  • Het is een invulbare pdf waar je gemakkelijk zelf je woonplaats, datum, de naam van jouw pensioenfonds en je eigen naam kunt invullen.
  • Verstuur de aangepaste brief via een mail naar je eigen pensioenfonds.
  • Je kunt voor de verzending gebruik maken van deze lijst met e-mailadressen van de grootste pensioenfondsen.
  • Als het e-mailadres van jouw pensioenfonds er niet bij staat, raadpleeg dan de website van het pensioenfonds. Daar staan ook contactgegevens vermeld.

* Let op: Download dit bestand voor volledige interactieve functionaliteit en open het met/vanuit Adobe Reader. De interactieve functionaliteit werkt namelijk niet of maar gedeeltelijk bij openen in een browser of vanuit een mailprogramma!. Als je dat niet doet kan zo zijn dat jouw invulvelden blauw blijven nadat je je gegevens ingevuld hebt. Dat kun eventueel daarna aanpassen in jouw geopende pdf-versie. Dit doe je door in de het menu 'bewerken' naar 'voorkeuren' te gaan en te klikken op 'formulieren'. Pas daar de markeerkleur aan naar wit.

Samen maken we een vuist voor een rechtvaardig pensioen

Door onze pensioenfondsen massaal op te roepen tot indexatie, wordt er wat gedaan aan het jarenlange koopkrachtverlies van gepensioneerden. Ook als je nog niet gepensioneerd bent kun je de brief versturen, hiermee ben je solidair met deze groeiende groep, en komt het jouw eigen pensioen in de toekomst ook ten goede. Sluit je aan en doe met ons mee! #NLverdientBeter.

Ga terug naar de actiepagina