Eerstejaarsevaluatie bij ziekte

Ben je 1 jaar ziek? Dan bespreek je met je werkgever hoe het in het afgelopen jaar is gegaan. Dit is de eerstejaarsevaluatie. Je bespreekt samen of je op de goede weg bent om weer aan het werk te komen. Hebben jullie genoeg gedaan het afgelopen jaar? Je spreekt ook af wat je het komende jaar gaat doen.

Vul samen een evaluatieformulier in

Voor je eerstejaarsevaluatie vul je samen met je werkgever het evaluatieformulier in. Hierin geef je aan wat jullie het afgelopen jaar hebben gedaan aan jouw re-integratie. Zijn de afspraken voor het tweede ziektejaar anders dan wat in het plan van aanpak staat? Dan wijzig je dat ook in het plan van aanpak.

Download daarvoor de volgende formulieren van het UWV:

Let op: Zorg ervoor dat je een kopie krijgt van het ingevulde evaluatieformulier. Die heb je nodig voor de WIA-aanvraag.

Verslag van de eerstejaarsevaluatie

De arbodienst of je werkgever maakt een verslag van het gesprek dat je hebt tijdens de eerstejaarsevaluatie. Het verslag is onderdeel van het re-integratieverslag. Je mag ook zelf een verslag maken en dat meesturen bij de WIA-aanvraag.

Kom je er niet uit met je werkgever?

Neem contact met ons op bij vragen of problemen over je werk. Wij helpen je graag!

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict