Zo helpt de FNV je bij ontslag

Wanneer je je baan dreigt kwijt te raken of denkt dat je werkgever je wil ontslaan, kan dat er flink inhakken. De FNV is er voor jou bij (dreigend) ontslag.

Je bedrijf gaat reorganiseren

Gaat het bedrijf waar je werkt reorganiseren? Dan kunnen wij met je baas een sociaal plan afsluiten. Wat dan belangrijk is: hoe meer van jou en je collega’s lid zijn van de FNV, hoe meer druk wij kunnen uitoefenen om voor jullie een goed sociaal plan te bereiken.

Je wilt een nieuwe baan vinden

Wij hebben verschillende workshops en trainingen die je kunnen helpen bij het vinden van een nieuwe baan. Denk aan een sollicitatietraining. Maar ook een workshop netwerken kan je helpen als er bijvoorbeeld niet zoveel vacatures zijn of je niet goed weet waar of bij wie je moet beginnen. Wil je helemaal iets anders gaan doen dan bieden wij je ook loopbaanadvies.

Wij adviseren je over je ontslagvergoeding

Als je wordt ontslagen, krijg je in veel gevallen een transitievergoeding. Onafhankelijk Financieel Adviseurs adviseert je over wat je met dat geld kunt doen.

Kom je er niet uit met je werkgever?

Neem contact met ons op bij vragen of problemen over je werk. Wij helpen je graag!

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict