Wij vinden het belangrijk dat jij de regie over je werkleven hebt. Daarom bieden wij loopbaanadviesgesprekken, loopbaantrainingen en loopbaantrajecten na ontslag. Gratis voor leden.

Loopbaanservice voor alle leden

Weten wat je waard bent op de arbeidsmarkt en welk werk bij je past? Je talenten ontdekken en je werkplezier vergroten? Leren hoe je een sollicitatiegesprek voert en je cv pimpt? Kom langs bij Loopbaanadvies FNV, hét startpunt voor al jouw grote én kleine loopbaanvragen. Je kunt bij ons adviesgesprekken voeren en loopbaantrainingen volgen, die jou inzicht, richting en handvatten geven. Zo sta jij (weer) vol zelfvertrouwen in je werkschoenen. Een persoonlijk loopbaantraject is ook een mogelijkheid. Dit is alleen voor leden die te maken hebben met ontslag.

Loopbaanadviesgesprekken online

Je kunt een loonbaanadviesgesprek nu ook volgen via videobellen. Je kunt daarvoor een afspraak maken met de afsprakenplanner. Je ontvangt dan in de bevestiging een instructie voor het videobellen.  Heb je geen computer of voer je het gesprek liever telefonisch? Maak dan ook een afspraak met de afsprakenplanner. In de bevestiging lees je hoe je kunt aangeven dat je het gesprek telefonisch wil doen.

Ga naar de afsprakenplanner

Loopbaantrainingen

Wil je graag een training volgen om je verder te ontwikkelen? Bespreek dan met de loopbaanconsulent welke training het beste bij je past. Bekijk het aanbod en meld je aan.

Door de aangescherpte coronaregels zijn er tot zeker 10 november 2020 geen trainingen en workshops op locatie

Loopbaantraject na ontslag

Persoonlijke begeleiding door een trajectadviseur van FNV om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Lees verder en meld je aan.

Let op: Momenteel worden deze gesprekken telefonisch gevoerd.

NL Leert Door FNV

De FNV helpt mensen die dubben over hun loopbaan, die door de coronacrisis hun baan verloren of dreigen te verliezen graag verder. Iedereen, jij dus ook, kan zich aanmelden voor een ontwikkeladvies. Eén van onze loopbaancoaches gaat met je in gesprek over je wensen en je mogelijkheden. Je krijgt een arbeidsmarktscan en advies over mogelijke scholing. De gesprekken zijn bij jou in de buurt of online. Allemaal gratis, vanuit het pakket NL Leert Door. Je kunt je nu opgeven voor Nederland leert door.

De kosteloze ontwikkeladviezen,die het kabinet beschikbaar stelt via de regeling 'NL Leert Door', spelen in op een enorm grote behoefte. Afgelopen zomer was het landelijke aantal van 20.000 beschikbare adviezen al binnen één maand bereikt. Ook voor de tweede fase verwachten we weer veel belangstelling. De kans is daarom aanwezig dat de regeling kort na 1 december alweer vol zal zijn. Maar dat maakt niet uit. Geef je gewoon op. De FNV heeft altijd nog andere mogelijkheden. Vaak gratis voor leden, maar soms is ook een eigen bijdrage nodig.

Vanaf 1 december hoor je of je mee kunt doen. Lukt het niet? De FNV heeft veel andere mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Op fnv.nl/loopbaanadvies vind je meer voorbeelden.

Loopbaanactiviteiten in jouw sector

Duurzame inzetbaarheid in de metaal

Je leven is continu in beweging, zowel in het werk als privé. Plezierig en vitaal doorwerken vraagt extra aandacht. Als je werkzaam bent in de branches Metalektro, Motorvoertuigen of de Metaal & Techniek, kun je hiervoor terecht bij Duurzame Inzetbaarheid in de metaal. Wij bieden onafhankelijk advies op maat. Zo blijf jij de regisseur van jouw eigen werkzame leven. Meer informatie over Duurzame inzetbaarheid in de metaal

ZZP Academy

Jij bent zzp’er om bezig te zijn met waar jij goed in bent en plezier in hebt. Maar om succesvol te zijn, moet je soms ook dingen kunnen die je lastig vindt. Daarbij ondersteunt de ZZP Academy van FNV Zelfstandigen jou. Met een breed cursusaanbod bieden we FNV-leden de kans om de praktische kanten van het ondernemerschap onder de knie te krijgen en te netwerken met andere zelfstandigen. Speciaal voor starters hebben we de cursus Goed van start als zelfstandige’, die ook gratis is voor niet-leden. Ontwikkelen en ontmoeten doe je bij de ZZP Academy.

Activiteitenagenda sectoren

Ook andere sectoren organiseren regelmatig workshops en trainingen. Weten wat er gebeurt in jouw sector? Kijk in de activiteitenagenda.

Download een brochure over loopbaanadvies

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector