Wij vinden het belangrijk dat jij de regie over je werkleven hebt. Daarom bieden wij loopbaanadviesgesprekken, loopbaantrainingen en loopbaantrajecten na ontslag. Gratis voor leden.

Samen met onze consulenten en -trainers kom jij erachter waar jouw kracht ligt en waar je echt gelukkig van wordt. Loopbaan FNV zit door heel Nederland en is gratis voor leden.

FNV Loopbaan kent drie vormen:

Loopbaanspreekuur

Loopbaan FNV biedt je de mogelijkheid voor een eenmalig gesprek tijdens het loopbaanspreekuur. Tijdens het loopbaanspreekuur kun je bijvoorbeeld je cv laten checken, bespreken welke loopbaantraining voor jou geschikt is of bekijken welke stappen je kunt zetten in je loopbaan.

Ga naar de afsprakenplanner

Loopbaantraject

Voor een loopbaantraject kom je in aanmerking wanneer je: lid bent van FNV, niet langer dan 1 jaar werkloos bent of bedreigd wordt met werkloosheid.
Samen met een trajectadviseur stel je een plan van aanpak op met je persoonlijke doelen. Ook bepaal je samen de begeleidingsperiode en ga je aan de slag. Je trajectadviseur ondersteunt je in het proces, terwijl jij de stappen zet om je doelen te bereiken.

Loopbaantrainingen

Wil je graag een training volgen om je verder te ontwikkelen? Bespreek dan met de loopbaanconsulent welke training het beste bij je past. Bekijk het aanbod en meld je aan.

Door de aangescherpte coronaregels zijn er tot nader order geen trainingen en workshops op locatie

Loopbaantraject na ontslag

Persoonlijke begeleiding door een trajectadviseur van FNV om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Lees verder en meld je aan.

Let op: Momenteel worden deze gesprekken telefonisch gevoerd.

NL Leert Door FNV

De FNV helpt mensen die dubben over hun loopbaan, die door de coronacrisis hun baan verloren of dreigen te verliezen, graag verder. De kosteloze ontwikkeladviezen die het kabinet beschikbaar stelt via de regeling 'NL Leert Door', spelen in op een enorm grote behoefte. Afgelopen zomer was het landelijke aantal van 20.000 beschikbare adviezen al binnen één maand bereikt. Ook voor fase 2 is de drempel van 55.000 adviezen inmiddels gehaald.

Het is daarom helaas niet meer mogelijk om je voor deze ontwikkeladviezen aan te melden. Maar niet getreurd: de FNV heeft altijd nog andere mogelijkheden. Je kunt dan denken aan loopbaantrainingen, trajecten na ontslag, adviesgesprekken en handige (online) tools. Meestal gratis voor leden, maar soms ook tegen een geringe eigen bijdrage.

Loopbaanactiviteiten in jouw sector

Duurzame inzetbaarheid in de metaal

Je leven is continu in beweging, zowel in het werk als privé. Plezierig en vitaal doorwerken vraagt extra aandacht. Als je werkzaam bent in de branches Metalektro, Motorvoertuigen of de Metaal & Techniek, kun je hiervoor terecht bij Duurzame Inzetbaarheid in de metaal. Wij bieden onafhankelijk advies op maat. Zo blijf jij de regisseur van jouw eigen werkzame leven. Meer informatie over Duurzame inzetbaarheid in de metaal

ZZP Academy

Jij bent zzp’er om bezig te zijn met waar jij goed in bent en plezier in hebt. Maar om succesvol te zijn, moet je soms ook dingen kunnen die je lastig vindt. Daarbij ondersteunt de ZZP Academy van FNV Zelfstandigen jou. Met een breed cursusaanbod bieden we FNV-leden de kans om de praktische kanten van het ondernemerschap onder de knie te krijgen en te netwerken met andere zelfstandigen. Speciaal voor starters hebben we de cursus Goed van start als zelfstandige’, die ook gratis is voor niet-leden. Ontwikkelen en ontmoeten doe je bij de ZZP Academy.

Activiteitenagenda sectoren

Ook andere sectoren organiseren regelmatig workshops en trainingen. Weten wat er gebeurt in jouw sector? Kijk in de activiteitenagenda.

Download een brochure over loopbaanadvies

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector