Wij vinden het belangrijk dat jij de regie over je werkleven hebt. Daarom kun je bij de FNV ook aankloppen voor loopbaanadviesgesprekken, loopbaantrainingen en loopbaantrajecten na ontslag. Deze zijn gratis voor leden en vinden plaats in een veilige omgeving, onafhankelijk van jouw werkgever of het UWV.

Loopbaanservice voor alle leden

Weten wat je waard bent op de arbeidsmarkt en welk werk bij je past? Je talenten ontdekken en je werkplezier vergroten? Leren hoe je een sollicitatiegesprek voert en je cv pimpt? Kom langs bij Loopbaanadvies FNV, hét startpunt voor al jouw grote én kleine loopbaanvragen. Je kunt bij ons adviesgesprekken voeren en loopbaantrainingen volgen, die jou inzicht, richting en handvatten geven. Zo sta jij (weer) vol zelfvertrouwen in je werkschoenen. Een persoonlijk loopbaantraject is ook een mogelijkheid. Dit is alleen voor leden die te maken hebben met ontslag.

• Loopbaanadviesgesprekken: op een vakbondshuis in jouw eigen woon- of werkomgeving kun je elke dinsdag-(en soms donderdag)avond tussen 19.00 en 21.00 uur een loopbaanadviesgesprek voeren met onze gecertificeerde loopbaanconsulenten. Hiervoor moet je wel van te voren een afspraak maken. N.B. Deze dienstverlening wordt op dit moment alleen telefonisch aangeboden. Voor een afspraak stuur je een mail naar loopbaanadvies@fnv.nl. Er wordt dan binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen.
  • Loopbaantrainingen: wil je graag een training volgen om je verder te ontwikkelen? Bespreek dan met de loopbaanconsulent welke training het beste bij je past. Of bekijk direct het aanbod en meld je aan. Let op: Vanwege coronamaatregelen zijn er in ieder geval tot september geen loopbaantrainingen.
  • Loopbaantraject na ontslag: persoonlijke begeleiding door een trajectadviseur van FNV om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Lees verder en meld je aan. Let op: Momenteel worden deze gesprekken telefonisch gevoerd.

Loopbaanactiviteiten in jouw sector

• Duurzame inzetbaarheid in de metaal. Je leven is continu in beweging, zowel in het werk als privé. Plezierig en vitaal doorwerken vraagt extra aandacht. Als je werkzaam bent in de branches Metalektro, Motorvoertuigen of de Metaal & Techniek, kun je hiervoor terecht bij Duurzame Inzetbaarheid in de metaal. Wij bieden onafhankelijk advies op maat. Zo blijf jij de regisseur van jouw eigen werkzame leven. Meer informatie over Duurzame inzetbaarheid in de metaal vind je hier
  • ZZP Academy. Jij bent zzp’er om bezig te zijn met waar jij goed in bent en plezier in hebt. Maar om succesvol te zijn, moet je soms ook dingen kunnen die je lastig vindt. Daarbij ondersteunt de ZZP Academy van FNV Zelfstandigen jou. Met een breed cursusaanbod bieden we FNV-leden de kans om de praktische kanten van het ondernemerschap onder de knie te krijgen en te netwerken met andere zelfstandigen. Speciaal voor starters hebben we de cursus ‘Goed van start als zelfstandige’, die ook gratis is voor niet-leden. Ontwikkelen en ontmoeten doe je bij de ZZP Academy.
  • Activiteitenagenda. Ook andere sectoren organiseren regelmatig workshops en trainingen. Weten wat er gebeurt in jouw sector? Kijk in de activiteitenagenda.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict