Verkiezingen voorzitter FNV

Parallel aan de verkiezingen van het ledenparlement, wordt ook de voorzitter van de FNV gekozen. Ook hier kun je als lid van de FNV jouw invloed laten gelden en mag jij jouw stem uitbrengen. Jij bepaalt dus mede wie het boegbeeld van de FNV wordt!

Ieder lid van de FNV kan zich kandidaat stellen voor de functie van voorzitter. Je kunt je echter wel voorstellen dat aan een dergelijke functie behoorlijk zware eisen worden gesteld. Hoe het functieprofiel en de exacte procedure voor de kandidaatstelling voor de functie van voorzitter eruit zien, lees je op onderstaande pagina's.

Voorzitterschap FNV

Als voorzitter van de FNV heb je een sleutelpositie in het maatschappelijke, economische en politieke debat. Je vertegenwoordigt de stem van miljoenen Nederlanders. Een pittige, maar nobele taak!

Tijdpad en kandidaatstelling

Vanaf 20 oktober kun je je officieel kandidaat stellen. Maar wat zijn de vervolgstappen en waar moet je je als aspirant-kandidaat op voorbereiden?

Procedure & documenten

Bekijk hier welke stappen je doorloopt als je je aanmeldt als aspirant-kandidaat voor het Voorzitterschap. Ook vind je hier alle relevante documenten, zoals het verkiezingsreglement.