Leden FNV wijzen eindvoorstel ‘Flexibiliteit@Hellendoorn’ af

portret Niels Suijker
Door Niels Suijker 10 december 2019

De afgelopen week konden leden stemmen over het eindvoorstel ‘flexibiliteit@hellendoorn’ van Unilever. Een zeer groot deel van de leden heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te stemmen. De uitkomst van de stemming is dat 57% van de leden het eindvoorstel afwijst. 43% van de leden heeft ingestemd. Dit betekent dat een meerderheid van de leden het eindvoorstel heeft afgewezen.

FNV is bereid tot overleg

FNV constateert dat een ruime minderheid van de leden wel heeft ingestemd met het eindvoorstel. FNV heeft Unilever daarom laten weten dat de bond bereid is om opnieuw in overleg te gaan over het voorstel ‘flexibiliteit@hellendoorn’. Daarvoor is wel nodig dat Unilever de bereidheid heeft om tegemoet te komen aan bezwaren van de tegenstemmers.

Het vervolg

Wat de gevolgen zijn van deze uitslag voor het vervolg van het cao-traject is nog onduidelijk. Voor nu wacht FNV de reactie van Unilever op deze uitslag af. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan zal FNV de leden uiteraard informeren.

;