Nieuws van FNV Spoor bij NS

FNV-leden stemmen voor akkoorden

Door Redactie 30 november 2022

Wij zijn zeer tevreden dat de leden bij NS, vallend onder één van de volgende voorgenomen besluiten, het betreffende principeakkoord voor het opvangen van de personele (sociale) gevolgen met groot draagvlak hebben aanvaard. Voor meer informatie over de drie akkoorden kun je op de linkjes klikken.

Nieuws van FNV Spoor bij NS

Met nadruk is in alle drie akkoorden opgenomen dat de totstandkoming van deze afspraken over de personele gevolgen niet betekent dat vakbonden zich uitspreken over het voorgenomen besluit tot herinrichting. Afhankelijk van de organisatiewijziging zal de OR Reizigers of die van OC C&O en Groep daarover advies uitbrengen.

Uitzendkrachten weer in vaste dienst

Vorig jaar november nam FNV Spoor het initiatief om NS te verzoeken de uitzendkrachten bij NS Klantenservice die tussen 24 november 2021 en 31 december 2022 uit fase B liepen een vaste aanstelling bij NS aan te bieden. En met succes! FNV Spoor ontving vorig jaar vlak voor kerst het goede nieuws dat NS deze groep weer in vaste dienst gaat nemen.

Dit jaar wilde we niet zo lang wachten

Daarom hebben wij eind oktober contact met NS opgenomen. We hebben voorgesteld om ook dit jaar de groep uitzendkrachten bij NS klantenservice die in 2023 uit fase B loopt in vaste dienst te nemen. NS gaf aan hierover na te denken. FNV Spoor en de groep uitzendkrachten kregen kortgeleden goed nieuws. NS heeft besloten ook hen in vaste dienst te nemen. Wij zijn tevreden dat NS ook nu weer positief op ons voorstel heeft gereageerd.