Acties tweede stakingsgolf bij NS bekend

Wij starten vrijdag 9 september

Door Redactie 5 september 2022

Zoals afgelopen donderdag aangekondigd hebben de gezamenlijke Spoorvakbonden het vervolg op de succesvolle 1ste stakingsgolf vastgesteld. Alhoewel de stakingen van 24, 26, 29, 30 en 31 augustus qua actiebereidheid en effect op de dienstregeling en alle andere werkzaamheden bij NS een daverend succes zijn geweest, ligt er nog steeds geen nieuwe cao.

Leden FNV Spoor in actie

Een artikel in het Financieel Dagblad waarin jullie directie aangeeft dat zij (lees NS) aan zet is, is uiteraard volstrekt onvoldoende om de vakbonden uit een stakingstraject te laten stappen. Zoals gezegd, wij gaan door tot er een goede cao ligt, waar jullie “ja” tegen zeggen.

Tweede stakingsgolf

• Vrijdag 9 september: regio’s Noordwest & West
  • Dinsdag 13 september: regio’s Oost, Zuid en Noord
  • Donderdag 15 september: regio Midden

Waar gaat het ook alweer om?

Wij hoeven niet tot op detail te blijven herhalen waarvoor jullie staken:

Werkdruk, waardering en koopkracht, dat is in een notendop de inzet. Een goede cao is essentieel om mensen binnen te krijgen en binnen te houden. Een cao met een salaris, waarvoor mensen graag bij NS komen werken en met afspraken waarmee je naast je baan bij NS weer een sociaal leven kan hebben en weer gezond de eindstreep kan halen. Kortom, een cao die helpt, fluitend naar en aan het werk te gaan.

Mocht er na deze tweede stakingsgolf nog steeds geen cao liggen, dan volgen er landelijke stakingen.